A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei üdvözlik Varga Mihály pénzügyminiszter bejelentését, miszerint 2022. december 31-ig felfüggesztik a jelenleg 7,5%-os reklámadónemet - áll abban a rövid közleményben, amelyet a szövetség eljuttatott a szerkesztőségünkbe.
A Magyar Reklámszövetség a kommunikációs iparág más szakmai szervezeteivel együtt a reklámadó koncepciójának felmerülése óta egységesen fejezte ki tiltakozását a különadóval szemben Az elmúlt időszak is bizonyította, hogy a reklámadó nemcsak az iparágra, hanem a teljes magyar gazdaságra káros hatással bírt, amelyet az MRSz reklámgazdasági hatástanulmánya alátámasztott - szerepel a közleményben.
Mfor-vélemény: A reklámadót egyfajta politikai pörölynek szánta az Orbán-kormány, a közteher bevezetésével eredetileg a kormánykritikus, főleg külföldi tulajdonban lévő kiadókat próbálták kiszipolyozni. A terveket kísérő hazai és nemzetközi felhördülésre azonban mérsékeltebb adót vezettek be. A mai bejelentés a reklámadó lenullásázásról könnyen lehet, hogy egy ugyanolyan politikai - és nem gazdasági - döntés eredménye, mint a bevezetése volt. Ha ehhez hozzávesszük, hogy egy szintén mai bejelentés szerint a kormány határozatlan időre elnapolta a közigazgatási bíróságok elindítását, akkor összeállhat a kép: Orbán Viktor máris két olyan gesztust gyakorolt a jogállamiság miatt aggódó, egyben itteni médiabefektetésekkel is rendelkező nyugat-európai államok felé, amelyek a hétvégi EP-választás tükrében visszavonulóra utalnak a magyar kormány részéről.
Varga Mihály a mai Kormányinfón jelentette be a 13 plusz 1 pontból álló gazdaságvédelmi akciótervet. Erre a kormány szerint azért van szükség, hogy biztosítani lehessen az uniós átlagot 2 százalékponttal meghaladó bővülést a magyar gazdaságban. Az első negyedévben 5,3 százalékkal nőtt a GDP, de a legfontosabb exportpiacainkon, például Németországban, jóval mérsékeltebb növekedésre képes jelenleg a gazdaság, ezért a kormány ezzel a csomaggal igyekszik tompítani a hatásokat.