Interjút készített a szeged.hu Zhang Bo vezető mérnökkel, a BYD logisztikai osztályának vezérigazgató-helyettesével. Ebben Bo beszél arról, hogy miért választották Szegedet európai gyártási helyszínnek, és elárul részleteket arról is, hol tart most a beruházás.
A szegedi üzem kapacitása kezdetben 150 ezer jármű lesz évente, de ezt később 300 ezerre tervezik emelni, 2025 második felében pedig már beindulhat a termelés.
Arra a kérdésre viszont, hogy akkumulátorokat is fognak-e Szegeden gyártani, Bo egyértelmű nemmel válaszolt:
"Nem. Az akkumulátorokat Kínában gyártjuk, majd Szegedre szállítjuk, és itt építjük be az autókba. Az akkumulátorok tárolására vonatkozó szigorú, világszerte elismert biztonsági előírásokat fogjuk betartani, így biztosítva a legmagasabb szintű biztonságot."
A válaszból az is kiderül, hogy nem is tervezik akkumulátorok magyarországi gyártását - persze ennek környezetvédelmi szempontból akár örülhetünk is.
A Telex összefoglalója szerint még az alábbi témákat érinti Bo az interjúban:
- főleg helyi munkaerőt akarnak alkalmazni;
- Közben azért a helyi közösség „jó szomszédjai” akarnak lenni, akikkel az ígéret szerint átláthatóan fognak kommunikálni.
- „Igyekeznek minimalizálni a helyi környezetre gyakorolt esetleges hatásokat”; így aztán több intézkedést is tesznek a környezet védelmében, például egyfajta pufferzónaként védőerdőt telepítenek az üzem és a lakott területek közé.
- Ígért az üzem melletti területre egy tavas közparkot, „ahol a szegedi lakosok pihenhetnek, kocoghatnak és élvezhetik a természet szépségét”.
- Azt is megígérte, hogy a helyieknek nem kell majd aggódniuk a kipufogógáz, a zaj, a szennyvízkibocsátás, a hulladék vagy a forgalom miatt.
(via Telex)