Az orosz olajat főként ázsiai vevőknek szállító orosz árnyékflotta kétes jogi helyzetű hajói mellett megjelentek olyan tartályhajók, amelyek teljesen törvényen kívül működnek – derül ki a szintén a Klasszis Médiához tartozó laptársunk, a Privátbankár cikkéből.
Az áprilisban észt vizeken feltartóztatott Kiwala tanker úgy közlekedett a nemzetközi vizeken, hogy egyetlen országba sem volt regisztrálva – márpedig ez a tengerhajózás első számú szabályának nyílt megsértése. Mégsem lett belőle baj, amíg az észt hatóságok le nem csaptak a hajóra, de az azóta már visszatérhetett az orosz és indiai kikötők közötti ingajárathoz.
Ez nemcsak azért baj, mert további bevételekhez juttatja a nyugati szankciók megkerülésével Oroszországot. A tengerek szabályainak felrúgása komoly veszélyt jelent a teljes világkereskedelemre, a rendszeres vizsgálatokat elbliccelő, elavult hajók pedig biztonsági kockázatot is jelentenek. Ha pedig bekövetkezik egy akár természeti katasztrófával is felérő baleset, akkor nem lesznek felelősök, és nem lesz, aki megfizeti a károkat.
További részletek a Privátbankár cikkében, ide kattintva >>>