2p

Úgy tűnik, szintet lépnek az orosz olajat szállító árnyékflotta üzemeltetői, most már a legalapvetőbb szabályokat sem tartják be. És ez nagy baj.

Az orosz olajat főként ázsiai vevőknek szállító orosz árnyékflotta kétes jogi helyzetű hajói mellett megjelentek olyan tartályhajók, amelyek teljesen törvényen kívül működnek – derül ki a szintén a Klasszis Médiához tartozó laptársunk, a Privátbankár cikkéből.

Az áprilisban észt vizeken feltartóztatott Kiwala tanker úgy közlekedett a nemzetközi vizeken, hogy egyetlen országba sem volt regisztrálva – márpedig ez a tengerhajózás első számú szabályának nyílt megsértése. Mégsem lett belőle baj, amíg az észt hatóságok le nem csaptak a hajóra, de az azóta már visszatérhetett az orosz és indiai kikötők közötti ingajárathoz.

Ez nemcsak azért baj, mert további bevételekhez juttatja a nyugati szankciók megkerülésével Oroszországot. A tengerek szabályainak felrúgása komoly veszélyt jelent a teljes világkereskedelemre, a rendszeres vizsgálatokat elbliccelő, elavult hajók pedig biztonsági kockázatot is jelentenek. Ha pedig bekövetkezik egy akár természeti katasztrófával is felérő baleset, akkor nem lesznek felelősök, és nem lesz, aki megfizeti a károkat.

További részletek a Privátbankár cikkében, ide kattintva >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!