3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke tavaly ugyan 20 százalékkal, 82,8 milliárd forintra bővült, a volumene azonban 11 százalékkal, 18,2 ezer tonnára csökkent - mondta Árok Gábor, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletág vezetője csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

A Nielsen piackutató adatait ismertetve elmondta, hogy a magyar piacon a legnagyobb szegmensnek számító őrölt kávé forgalma tavaly 15 százalékkal 7,9 ezer tonnára csökkent, az értékesítési mennyiség 22 százalékkal 28,9 milliárd forintra nőtt.

A kávé ára jelentős részben az alapanyag drágulása és a gazdasági környezet alakulása miatt emelkedett, a drágulás miatt kevesebbet  vásároltak a fogyasztók.

A Coca-Cola HBC Magyarország által képviselt márkák - a Costa Coffee és a Caffe Vergnano - szempontjából legfontosabb a szemes kávék és a Nespresso kompatibilis kapszulák piaca - emelte ki.

Nyáron sokan választják a jegeskávét. Fotó: Pixabay
Nyáron sokan választják a jegeskávét. Fotó: Pixabay

A szemes kávék piaca értékben 28 százalékkal 15,4 milliárd forintra emelkedett, a forgalom 3 százalékos csökkenés mellett. A Nespresso kompatibilis kapszulák piaca 501 ezer kilogrammról 503 ezer kilogrammra nőtt 2022-ben 2021-hez képest.

Az alapanyag-beszerzési árak tavaly duplájára emelkedtek és szeptemberben tetőztek, azóta - nagy ingadozás mellett - nagyjából öt százalékkal csökkentek.

A gyengébb terméshozam is hozzájárult az árak emelkedéséhez, ráadásul a pandémia után a munkaerőhiány miatt a termés egy részét nem tudták betakarítani. Mindez a kiskereskedelmi piacon 2022 május és 2023 májusa közötti időszakban csaknem 40 százalékos áremelkedést jelentett - közölte Árok Gábor.

Megjegyezte azt is, a piaci trendeket a jövőben meghatározza, hogy a klímaváltozás miatt folyamatosan csökkennek a termőterületek. A kutatás eredményei szerint a magyar vásárlók 96 százaléka, ezen belül 48 százaléka nagy hipermarketekben szerzi be a kávét, 3 százalék vásárol online.  

A válaszadók 65 százaléka szerint a legfontosabb szempont a kávévásárlásnál az íz, 61 százalék szerint a minőség, míg 51 százalék az árat jelölte meg, amely a 2021-es időszakhoz képest emelkedett.

A prémium szegmensben a vevők 84 százalékban az ízintenzitás alapján dönt és csak 48 százalékban az ár alapján.

A Coca-Cola HBC kávé üzletágának retail piaci részesedése jelenleg 2,1 százalék, amely a cég várakozásai szerint idén 3 százalékra növekedhet. A tervek szerint idén 30 százalékkal növekedhet a Costa Coffee eredménye 8 százalékos volumennövekedés mellett.

"Az a szegmens, ahol a Costa Coffee releváns piaci szereplő, az a teljes kávépiac 9 százaléka. A prémium brandek közül az első háromban van" - fogalmazott a cégvezető.

Nyári kávészokások

Árok Gábor ismertette a Costa Coffee és a gkid 2023 júniusában készült közös reprezentatív kutatását, amely azt vizsgálta, hogyan változnak a kávéfogyasztási szokások nyáron.

Az elsődlegesen a jegeskávé fogyasztást vizsgáló kutatásból kiderült, hogy napszak szerint a legtöbben (68 százalék) leginkább délután fogyaszt jegeskávét. A válaszadók 36 százalék délelőtt, míg 21 százalék reggel. Korosztály szerint a 18-29 korosztályból tízből tízen válaszoltak úgy, hogy fogyasztanak nyáron jegeskávét, míg a 30-39 év közöttiek esetében tízből már csak heten mondták ezt. A kor előrehaladtával még tovább csökken az arányuk.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!