5p

A tartósan szélsőséges forróság nem csak a hőmérő higanyszálát tornázta fel, hanem az online vásárlási lázat is. 

A júliusi kánikulában a ventilátorok, mobil klímák és légkondicionálók értékesítése rekordokat döntött a Pepita.hu adatai szerint. A medencék és kiegészítőik, valamint az árnyékolás termékek, öntöző és párásító eszközök nagy része is most talált gazdára. A Pepita.hu raktára és a logisztikai részlege jelenleg a karácsonyi szezon szintjén teljesít.

A mobil klímák, ventilátorok, légkondicionálók és a léghűtők voltak július első két forró hetének sztárjai a Pepita.hu értékesítési adatai szerint. A “hűtés” termékkategóriában 12-szeresnél is nagyobbat nőtt az értékesítés 2023. július első feléhez képest, igaz, maga a kínálat is jelentősen bővült az elmúlt évben. „Ezek közül is kiemelkedik a magasabb kosárértéket jelentő mobil klímák értékesítése, amiből nagyjából az idei június mennyiségének ötszörösére nőtt július első két hetében a kereslet, és ez a hónap végére várhatóan felmegy tízszeres növekedésre” – mondta Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. vezérigazgatója. Értékesítési darabszám alapján pedig a valamivel alacsonyabb kosárértéket jelentő ventilátor uralta a mezőnyt, július első két hetében tavalyi év ugyanezen időszakához képest duplázott a Pepita.hu, ami az idei teljes június tízszerese.


Fotó: Depositphotos

Az eredményekből az is kiderült, hogy a vevők átlagosan többet költöttek idén a hűtés kategóriában. „Idén július 1-je és 15-e között átlagosan 31 800 forintért adtunk el terméket hűtés kategóriákban, ez több mint a duplája a 2023. július 1-15. időszak átlagos termékeladás árának, azaz ennyivel költöttek átlagosan többet a vevők – magyarázta az adatokat Papp Máté, Pepita Group Zrt. marketplace igazgatója. – Ez részben annak köszönhető, hogy kiépítettük kínálatunkban a légkondicionálók kategóriát, ami erősen tolja felfelé az átlagot. Másrészt a korábban is futó kategóriák esetében is átlagosan többet költöttek a vevők idén, hiszen sokat változott és bővült a termékportfólió is az elmúlt évben. Bekerült több, drágább termék is, amire volt kereslet is.” A Pepita.hu adatai szerint a mobil klímák átlagos eladott ára 60.800 forint (ez átlagosan 32 százalék emelkedést jelent a vevők költésében), a ventilátoroké 15.340 forint (átlagosan 38 százalék emelkedés a vevők költésében). Papp Máté azt is hozzátette, hogy a léghűtők és ventilátorok esetében megfigyelhető az a trend, hogy a vevők nem egy konkrét márkát keresnek, nyitottak akár a piacon kevésbé ismert márkák termékeire is.

Mindezekkel együtt a júliusi forróság felfűtötte a Pepita.hu raktár- és logisztika részlegeit is. „A július karácsonyt hozott, olyan szinten gondoskodunk a rendelések teljesítéséről, mint az  év végi hajrában – magyarázta Haraszti Tamás, a Pepita Group Zrt. raktárvezetője. – Ez nem könnyű a nyári szabadságokkal megtűzdelt időszakban”. Haraszti Tamás azt is elmondta, hogy céges szinten túlóra és a szabadságok újratervezése mellett mindent megtesznek annak érdekében, hogy a vevők számára tartani tudják az elvárt szolgáltatási színvonalat.

Amikor már csak a csobbanás segíthet: a medencék is felértékelődtek az idei forróságban

A Pepita.hu adatai azt mutatják, hogy július első két hetében már közel duplájára nőtt előző év ugyanezen időszakához képest a medence kategóriák értékesítési darabszáma. „A legfontosabb kategóriáink ezek között a fémvázas medence, itt már több mint 107 százalékos éves növekedést látunk július első felében” – részletezte a vezérigazgató.  A tartozékok közül a klórtabletták és a medencetakarók a legkeresettebbek, előbbiből közel a tavalyi év ugyanezen időszakának háromszorosát értékesítette a Pepita.hu, utóbbiból pedig közel 80 százalékos éves növekedést látnak jelenleg. „Átlagosan 19.500 forintért adtunk el terméket a medencék kategóriákban, ez nagyjából megegyezik a tavalyi számokkal, csupán néhány százalékos a növekedés – fejtette ki Dorcsinecz József. – A kategóriánkénti bontásban a tartozékok, kiegészítők esetén 5-20 százalékkal csökkent a vevők átlagos költése, viszont a legfontosabb kategóriánál, a fémvázas medencéknél már most 11 százalékkal nőtt”.

Az árnyékolás, az öntözés és a párásítás is a túlélés zálogai a hőségben

Az árnyékolás kategória értékesítése is felpörgött az idei forró júliusban: több mint 107 százalékos éves növekedést mért a Pepita.hu. A napernyők és napvitorlák emelkedtek ki a kategóriában, ezeknek a termékeknek az értékesített darabszáma több mint a háromszorosa a tavalyi július első feléhez képest. „Átlagosan 13.100 forintért adtunk el terméket ezekben a kategóriákban, ami azt jelenti, hogy átlagosan 22,3 százalékkal többet költöttek a vevők, mint 1 évvel korábban” – mondta a vezérigazgató.

Öntözés kategóriákban 13 százalékos éves növekedést mutat a termékek eladott darabszáma július első felében. Jelentősebb növekedés az öntözésvezérlők kategóriában látszik, ott közel dupla annyit adtak el, mint egy évvel korábban. Párakapu és párafüggöny kategóriában július első felében a tavalyi év ugyanezen időszakának több mint négyszeresét mérték, ami már most a duplája a teljes 2024. júniusi hónapnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!