Szeptember elején még arról cikkezett a sajtó, hogy hamarosan továbbépülhet az M0-ás nyugati szakasza, 2020-tól kezdődhetnek meg a munkálatok az M0-M1 csomópontja és a 10-es számú főút közötti szakaszon. A parlament előtt lévő, a területrendezésről szóló törvényjavaslat is úgy tünteti fel ezt a szakaszt az Ország Szerkezeti Tervében (Terv), mint amelyre idővel sor kerül, a távlati gyorsforgalmi utak között.
Egy parlamenti bizottsági módosító azonban felülírná ezt a rendelkezést. A törvényalkotási bizottság módosítója kiveszi a Budaörs-Budakeszi-Nagykovácsi- Budapest (II. kerület) közötti szakaszt a törvényből. Arra hivatkozva tennék ezt, hogy "nem történt meg ennek a szakasznak a részletes szakági tervezése". ezért a nyomvonalat törölni kell az Ország Szerkezeti Tervéről.
Szeptemberben a Magyar Idők számolt be arról, hogy a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kiválasztotta a tervezőket az említett szakasz megvalósítási tanulmány elkészítésére. A győztes konzorcium 396 millió forintért vállalta a munkát.
A tervek szerint az M0-ás nyugati szakaszában 20 kilométer hosszú, kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű autóút épül, amely a Győr felé vezető M1-es autópályát köti össze a pilisi települések felé vezető 10-es úttal. Komoly költségeket helyezett kilátásba a lap, tekintettel arra, hogy a budai hegyek között számos helyen alagútba kell futtatni az utat, illetve viaduktokra is szükség van.
A jelek szerint ez a projekt csúszik, a Terv része marad ugyanakkor a további szakasz, amely északi irányban halad a Solymár-Pilisborosjenő-Üröm-Budapest (III.kerület)-Budakalász (11-es számú főút) nyomvonalon, 7 kilométer hosszan.