2018. december 10. 11:30

Egy parlamenti módosító kivenné az országos tervből a nyomvonalat.

Szeptember elején még arról cikkezett a sajtó, hogy hamarosan továbbépülhet az M0-ás nyugati szakasza, 2020-tól kezdődhetnek meg a munkálatok az M0-M1 csomópontja és a 10-es számú főút közötti szakaszon. A parlament előtt lévő, a területrendezésről szóló törvényjavaslat is úgy tünteti fel ezt a szakaszt az Ország Szerkezeti Tervében (Terv), mint amelyre idővel sor kerül, a távlati gyorsforgalmi utak között.

Egy parlamenti bizottsági módosító azonban felülírná ezt a rendelkezést. A törvényalkotási bizottság módosítója kiveszi a Budaörs-Budakeszi-Nagykovácsi- Budapest (II. kerület) közötti szakaszt a törvényből. Arra hivatkozva tennék ezt, hogy "nem történt meg ennek a szakasznak a részletes szakági tervezése". ezért a nyomvonalat törölni kell az Ország Szerkezeti Tervéről.

Kikerül a tervből a szakasz Kikerül a tervből a szakasz

Szeptemberben a Magyar Idők számolt be arról, hogy a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kiválasztotta a tervezőket az említett szakasz megvalósítási tanulmány elkészítésére. A győztes konzorcium 396 millió forintért vállalta a munkát.

A tervek szerint az M0-ás nyugati szakaszában 20 kilométer hosszú, kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű autóút épül, amely a Győr felé vezető M1-es autópályát köti össze a pilisi települések felé vezető 10-es úttal. Komoly költségeket helyezett kilátásba a lap, tekintettel arra, hogy a budai hegyek között számos helyen alagútba kell futtatni az utat, illetve viaduktokra is szükség van.

A jelek szerint ez a projekt csúszik, a Terv része marad ugyanakkor a további szakasz, amely északi irányban halad a Solymár-Pilisborosjenő-Üröm-Budapest (III.kerület)-Budakalász (11-es számú főút) nyomvonalon, 7 kilométer hosszan.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.