3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az idén az első kilenc hónapban 95 541 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 5 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) pénteken az MTI-vel, a DataHouse Kft. adatai alapján.

Az egyesület ugyanakkor jelezte, hogy ezeknek az autóknak mintegy 30 százaléka nem kerül belföldi végfelhasználóhoz, mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból reexport, tesztautó leállítás, bérletből visszavétel céljából, vagy más üzleti okból. Az MGE megjegyzi: ez a trend nincs jó hatással a belföldi autóparkra sem korösszetétel, sem a közlekedésbiztonság és a környezetvédelem szempontjából.

Szeptemberben 9524 új személyautó került forgalomba, ami 17 százalékos csökkenés éves összevetésben. Az MGE rámutat: az értékesítésben a benzines autók túlsúlya érzékelhető a dízelek kárára, ami a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából nem jó folyamat, míg más káros anyagok oldaláról nézve kedvezőbb lehet.

A full és konnektoros hibrid autók volumene a piac teljes méretéhez képest még mindig alacsony, a növekedési ütem jelentősen elmarad a várakozásoktól, annak ellenére, hogy sorra jelennek meg az ilyen modellek, és ezek megvásárlását az állam is támogatja.

Jelezték: a most meghirdetett elektromosautó-támogatás pillanatok alatt elfogyott, így a második fél évben a pályázott autók átadása várható. A szövetség szerint üdvözlendő, hogy az állam támogatja a nulla kibocsátású autókat, de jobbnak tartanának egy, a környezetterhelést és nem a meghajtási módot figyelembe vevő lépcsőzetes és folyamatos támogatási rendszert.

Kitértek arra is, hogy a használt autó behozatal továbbra is jelentős: az első háromnegyed évben 97 973 jármű érkezett az országba, ami ismét meghaladja az új személyautók forgalomba helyezését. Megjegyzik, hogy a használtautó-import környezetvédelmi szempontú szabályozása első lépéseként év elején megjelent jogszabály a vizsgáztatási rendszeren keresztül kontrollálja a környezetszennyező használt autók behozatalát és forgalomba engedését. Az MGE üdvözli ezt a lépést, és továbbiakat vár, mivel álláspontja szerint ennek az intézkedésnek a hatása nem elég erős.

Közölték: a haszonjármű területen 2021 eddig jelentős növekedést hozott, de kérdés, hogy a következő időszakban ez milyen trendet mutat, a későbbiekben tudnak részletesebb elemzésbe bocsátkozni. Az idén január-szeptemberben 17 410 új kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 14 százalékkal többet, mint tavaly. Az idén az első kilenc hónapban 3366 új nagyhaszonjármű került forgalomba, 51 százalékkal több, mint 2020-ban.
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!