Még mindig nagyon rossz az európai autóipar megítélése, ezért a szektorban szereplő vállalatoknál is az átlagosnál több most a bizonytalanság – hangzott el az AutoWallis Befektetői napjának elemzői kerekasztal-beszélgetésén. A keresleti oldali problémák talán könnyebben összefoglalhatók. Az elmúlt évek inflációs sokkja elbizonytalanodást okozott a fogyasztókban, akik, amint növelni tudták a bevételeiket, inkább megtakarítottak, semmint elköltötték a pénzüket – erről ír a lapcsaládunkhoz, a Klasszis Médiához tartozó Privátbankár.hu.
A kínálati oldalon számos nehézséget felsorolhatunk. Ezek közül az egyik legnagyobb, hogy a kínai autógyártók valósággal elözönlötték modelljeikkel az európai piacot, részben a túlzott uniós zöld szabályozások hatására. A trendekre a magyar tőzsde autós cége, az AutoWallis is reagált, amelynek értékesítői hálózatában már több nagy kínai modell is megtalálható (BYD, XPENG, NIO, Farizon). Hogy mi indokolja ezt a stratégiát, és mire számít a jövőben a kínai gyártóktól az AutoWallis vezérigazgatója, arról a Privátbankár.hu cikkében olvashatnak.
Miként arról is, hogy miért számít szerte Európában nyomottnak az autóipari cégek árfolyama, és milyen tempóban növekszik a kontinensen az elektromos, és egyéb alternatív hajtásláncú járművek részaránya.