Augusztusban a DataHouse adatai szerint 8977 import használt személyautó kapott magyar rendszámot, 6 százalékkal több, mint júliusban, de továbbra is jóval kevesebb az előző évek havi 10-11 ezres átlagánál. Az autópiacokon a reálbércsökkenés miatt kialakult átmeneti keresleti sokk várhatóan csak az év vége környékén oldódik majd - idézi az MTI a Jóautók.hu közleményét.
Halász Bertalan, a cég vezérigazgatója szerint augusztus havi import már csak 7,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól jórészt annak köszönhetően, hogy tavaly ebben a hónapban már megkezdődött a használtautó-behozatal azóta is tartó visszaesése.
"A reálbérek csökkenése, illetve a megugró hitelkamatok ezt a piacot különösen érzékenyen érintik, de az inflációs nyomás enyhülésével, kedvező forintárfolyam mellett, az év utolsó hónapjaiban már esély van érezhető növekedésre is" - tette hozzá Halász Bertalan.
A behozott használt autók közötti márkasorrendet hagyományosan a Volkswagen vezeti, a második helyre a Ford kúszott fel, néhány tucat autóval megelőzve az Opelt. Az Audi negyedik helye változatlan, az ötödik és hatodik helyen viszont szintén helycsere történt: a Mercedes megelőzte a BMW-t. Az év első nyolc hónapjában csaknem minden második importált használt autó ezeknek a márkáknak valamelyike volt.
A JóAutók.hu szerint a használtautó-import a teljes használtautó-kereskedelemnek egy viszonylag kis szelete: a belföldi átírások száma 6-7-szeresen múlja felül az importból származó autóvásárlásokét. Az év első nyolc hónapjában 70 937 autót hoztak be külföldről, ami 21 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 89 476-tól. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 73 870 volt, ami 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 76 347-es mennyiségnél.
A cég több száz autókereskedő re kiterjedt felméréséből az derült ki, hogy 92 százalékuk érzékelt csökkenő érdeklődést idén, a visszaesés a nagyobb értékű személyautóknál volt a legmagasabb. A kereskedők visszajelzései szerint a kereslet a korábbi dinamikus áremelkedést is visszafogta: 57 százalékuk azt jelezte, hogy az általuk meghirdetett használt autók átlagára csökkent, 17 százalék szerint nem változott, és csak 26 százaléknyian számoltak be az átlagár növekedéséről.