3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Piaci pozícióinak további, agresszív javítására készül a Wizz Air, s bár rengeteg pénze van, nem akar beszállni a Budapest Airportba – mondta Váradi József vezérigazgató a hvg.hu-n megjelent interjúban.

A hvg.hu-nak adott terjedelmes interjúban egy megerősödött légitársaság képét vázolta fel a Wizz Air főnöke, utalva arra, hogy a cég az egyike annak a négy légitársaságnak a világon, amelyeket befektetésre ajánlott sávban tartják a hitelminősítők. Közölte, hogy kettőzött erővel fognak terjeszkedni az Európai Unión belül és Európában máshol is, de az amerikai piactól távolt tartják magukat.

Egymilliárd dollárt égetett el a járvány alatt a Váradi József vezette cég, de már ledolgozta a veszteséget (fotó: MTI)
Egymilliárd dollárt égetett el a járvány alatt a Váradi József vezette cég, de már ledolgozta a veszteséget (fotó: MTI)

„Nyilván mi sem vagyunk immunisak napi ügyeinkkel a pandémiára, de hosszú távon azért strukturális nyertesei vagyunk a helyzetnek, és ki is használjuk. Rengeteg új piacra léptünk be, 17 új működési bázist nyitottunk ebben az időszakban, emellett növeltük a flottánkat: 120 géppel mentünk bele az időszakba, és 140 gép fölött vagyunk. Ha abból a szempontból nézzük ezt a pandémiát, hogy milyen lehetőségek vannak a mi számunkra, akkor azt gondolom, soha nem voltunk ilyen kedvező helyzetben, mint most.” - fejtette ki.

Elismerte ugyanakkor, hogy vannak aggasztó hírek is: már kezdenek arról beszélni, hogy a különböző vírusmutációk hogyan hatnak a pandémiaszámokra, és azt is tudják, hogy ezek a számok előbb-utóbb politikai tényezővé válnak, bizonyos korlátozásokat eredményezhetnek. Reményei szerint sokkal védettebb lesz Európa lakossága a nyár után és ez a kormányok részéről is kiegyensúlyozottabb döntéshozatalt eredményez.

Úgy látja, hogy a pandémia védőernyővé vált a szektor fölött: senki nem vérzett el, mert a kormányok nem engedték. Meghatározott állami támogatásokat nyújtottak a szektornak – nem csak ennek, a többinek is. Talán ez az első válság, amelynek a lefolyása más, mint a korábbiaknak. Egyfelől lényegesen erősebb a kormányzati intervenció mindenhol, főleg a munkahelyek védelmében. Másfelől rengeteg pénz van a rendszerben.

„Amíg korábban minden gazdasági válságban a pénz eltűnt, most pénztúlkínálat van. Ugyanakkor nem tudni, milyen infláció jön majd, ami elértékteleníti ezeket a kormányzati költéseket” – vetítette előre Váradi József. Arra a kérdésre, hogy mennyire vették igénybe a magyar állam támogatását, azt felelte: adókedvezményt kaptak, de szerinte ez marginális a nagy európai légitársaságokhoz érkező pénzekhez képest.

A lap kíváncsi volt arra is, hogy ha ennyire erős a Wizzair, akkor beszáll-e a Budapest Airportba? Erre egyértelmű válasz érkezett: „Semelyik repülőtérbe nem akarunk beszállni, mi abban vagyunk jók, hogy embereket elvigyünk A-ból B-be, hatékonyan, biztonságosan, olcsón. Egyre több embert akarunk elvinni, egyre több helyről, a repülőtér vagy más ilyen tevékenység ebbe nem tartozik bele.”

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!