Félmilliárd forintot költött csak média és kommunikációs szolgáltatásokra a Schmidt Mária kormányzati ideológus hatókörébe tartozó Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány (KKETTK) az első világháború befejezésének 100 éves centenáriumára való felkészüléssel, valamint saját tevékenységével összefüggésben. A pénzt - legyünk hivatalosak: a megbízást - közbeszerzésen nyerte el a kormányzati tendereken szinte legyőzhetetlen New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. alkotta páros, amely cégeket Balásy Gyula személye köti össze.
Az első világháború 1918-ban ért véget, a 2018-as emlékévre pedig már 2016-ban megkezdődött a felkészülés. A média és kommunikációs szolgáltatásokra 500 millió forintot szánt az alapítvány. A teljesítésre 2016 májusa és 2018 között volt módja a nyertes párosnak.
Ezt a szerződést módosította most a KKETTK, arra hivatkozva, hogy nem költöttek el minden pénzt a keretből, viszont lenne még feladat. Ahogy a szerződés módosításában szerepel: "A szerződés keretösszege még nem merült ki, és a megrendelőnek változatlanul fennáll az igénye a szerződésben foglalt média és kommunikációs szolgáltatásokra". Ezért a felek a szerződés határozott idejének meghosszabbításáról állapodtak meg.
Az eredeti szerződés, mint jeleztük, 2016 májusa és 2018 vége közötti időszakra szólt. A módosítás értelmében 2017 májusa és 2019 júniusa között vár el teljesítést a cégektől az alapítvány. A keretösszeg tehát nem változik, marad 500 millió forint, de azt az utolsó fillérig el akarja költeni az alapítvány a tavaly lezárult emlékévre.