A legendásan üres M6-os autópálya mellett ma már több száz kilométernyi hasonlóan kevéssé kihasznált sztráda van - írja összeállításában a G7. Az M3-as Nyíregyháza után vagy az M35-ös és M4-es Debrecen és a román határ közti szakasza nemcsak érzésre kong az ürességtől, ezek teljesen feleslegesen épültek ki kétszer kétsávos sztrádaként.
A lap számításai szerint 350 milliárdot költött az állam olyan sztrádák építésére, ahol a kapacitás 10 százalékát sem éri el a forgalom. A 2020-ban a kapacitás 20 százaléka alatti forgalmat felmutató, 2010 és 2020 között átadott sztrádák építésére 956 milliárdot fordított az állam, ez a teljes beruházási összeg 73 százaléka. A főváros környéki sztrádákon azonban jóval 100 százalék feletti a kapacitáskihasználtság, ami ismét rámutat, hogy mennyire rossz helyen sikerült ezt a közel ezer milliárdot elkölteni.
A lap arra is kitér: európai összehasonlításban ma már sok gyorsforgalmi út van Magyarországon. Úgy tűnik azonban a nemzetközi adatokat vizsgálva, hogy egyáltalán nem szükséges a gyors növekedéshez, hogy minden nagyobb városba és minden határig gyorsforgalmi út vezessen. Sőt, inkább az látható, hogy lemaradnak, akik így gondolkodnak, amit az magyarázhat, hogy betonba (aszfaltba) öntenek olyan forrásokat, amelyek máshol sokkal jobban hasznosulnának.