A kiadott építési engedélytől való eltérés engedélyezéséért fordult az Innovációs és Technológiai Minisztérium vasúti hatósági főosztályához a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train vasúti hálózat tervezője. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. meghatalmazása alapján eljáró UTIBER Kft. engedélykérelmével kapcsolatos eljárás szeptember 20-án indult el, az ügyintézés pedig a hatályos jogszabályok szerint 4 hónapot vehet igénybe, amelybe nem számítanak bele az eljárás szüneteltetésének, felfüggesztésének időtartamai - olvasható az erről szóló hirdetményben.
Ez az a vasútvonal, amelyet kiemelt figyelemmel kísér Lázár János volt miniszter, jelenleg dogánypiaci és ménesgazdasági biztos. Mivel szülővárosáról, Hódmezővásárhelyről van szó, Lázár folyamatosan hírt ad közösségi csatornáján keresztül a beruházás alakulásáról.
A jelek szerint azonban akadt egy kis bökkenő. A hirdetmény ad némi támpontot arra vonatkozóan, hogy miről lehet szó. A hivatkozott jogszabály (a vasúti közlekedésről szóló törvény 80/A. § (1) bekezdése) alapján - leegyszerűsítve - a vasútvonal építésével kapcsolatos ügyekben ügyfélnek minősül az érintett ingatlan tulajdonosa, illetve a használati jog élvezője.
Ebből pedig arra lehet következtetni, hogy valamiben nincs egyetértés a kivitelező/tervező és az érintett terület tulajdonosa között, ami miatt a tervek módosítására van szükség. Az jöhet még szóba, hogy az egyeztetés elmaradt, nem kezdődött el valamiért, s az időzavar miatt más megoldást kell találni, ezért van szükség a korrekcióra. Esetleg még arról lehet szó, hogy új létesítménnyel - épülettel, szerelőcsarnokkal - gazdagodik a projekt, és ezért kell újragondolni a terveket.
Sajtóhírek szerint a beruházás teljes költsége 72-73 milliárd forint lesz, amiből mintegy 22 milliárdot uniós forrásból fedeznek. A vonal 2020 második felében nyílik meg az utasforgalom előtt.