TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
	


	
	

Módosulnak a tervek, engedélyt kérnek az ITM-től.

A kiadott építési engedélytől való eltérés engedélyezéséért fordult az Innovációs és Technológiai Minisztérium vasúti hatósági főosztályához a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train vasúti hálózat tervezője. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. meghatalmazása alapján eljáró UTIBER Kft. engedélykérelmével kapcsolatos eljárás szeptember 20-án indult el, az ügyintézés pedig a hatályos jogszabályok szerint 4 hónapot vehet igénybe, amelybe nem számítanak bele az eljárás szüneteltetésének, felfüggesztésének időtartamai - olvasható az erről szóló hirdetményben.

Lázár János biciklin küzd a vasútért Lázár János biciklin küzd a vasútért

Ez az a vasútvonal, amelyet kiemelt figyelemmel kísér Lázár János volt miniszter, jelenleg dogánypiaci és ménesgazdasági biztos. Mivel szülővárosáról, Hódmezővásárhelyről van szó, Lázár folyamatosan hírt ad közösségi csatornáján keresztül a beruházás alakulásáról.

A jelek szerint azonban akadt egy kis bökkenő. A hirdetmény ad némi támpontot arra vonatkozóan, hogy miről lehet szó. A hivatkozott jogszabály (a vasúti közlekedésről szóló törvény 80/A. § (1) bekezdése) alapján - leegyszerűsítve - a vasútvonal építésével kapcsolatos ügyekben ügyfélnek minősül az érintett ingatlan tulajdonosa, illetve a használati jog élvezője.

Ebből pedig arra lehet következtetni, hogy valamiben nincs egyetértés a kivitelező/tervező és az érintett terület tulajdonosa között, ami miatt a tervek módosítására van szükség. Az jöhet még szóba, hogy az egyeztetés elmaradt, nem kezdődött el valamiért, s az időzavar miatt más megoldást kell találni, ezért van szükség a korrekcióra. Esetleg még arról lehet szó, hogy új létesítménnyel - épülettel, szerelőcsarnokkal - gazdagodik a projekt, és ezért kell újragondolni a terveket.

Sajtóhírek szerint a beruházás teljes költsége 72-73 milliárd forint lesz, amiből mintegy 22 milliárdot uniós forrásból fedeznek. A vonal 2020 második felében nyílik meg az utasforgalom előtt.

 

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.