2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Módosulnak a tervek, engedélyt kérnek az ITM-től.

A kiadott építési engedélytől való eltérés engedélyezéséért fordult az Innovációs és Technológiai Minisztérium vasúti hatósági főosztályához a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train vasúti hálózat tervezője. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. meghatalmazása alapján eljáró UTIBER Kft. engedélykérelmével kapcsolatos eljárás szeptember 20-án indult el, az ügyintézés pedig a hatályos jogszabályok szerint 4 hónapot vehet igénybe, amelybe nem számítanak bele az eljárás szüneteltetésének, felfüggesztésének időtartamai - olvasható az erről szóló hirdetményben.

Lázár János biciklin küzd a vasútért
Lázár János biciklin küzd a vasútért

Ez az a vasútvonal, amelyet kiemelt figyelemmel kísér Lázár János volt miniszter, jelenleg dogánypiaci és ménesgazdasági biztos. Mivel szülővárosáról, Hódmezővásárhelyről van szó, Lázár folyamatosan hírt ad közösségi csatornáján keresztül a beruházás alakulásáról.

A jelek szerint azonban akadt egy kis bökkenő. A hirdetmény ad némi támpontot arra vonatkozóan, hogy miről lehet szó. A hivatkozott jogszabály (a vasúti közlekedésről szóló törvény 80/A. § (1) bekezdése) alapján - leegyszerűsítve - a vasútvonal építésével kapcsolatos ügyekben ügyfélnek minősül az érintett ingatlan tulajdonosa, illetve a használati jog élvezője.

Ebből pedig arra lehet következtetni, hogy valamiben nincs egyetértés a kivitelező/tervező és az érintett terület tulajdonosa között, ami miatt a tervek módosítására van szükség. Az jöhet még szóba, hogy az egyeztetés elmaradt, nem kezdődött el valamiért, s az időzavar miatt más megoldást kell találni, ezért van szükség a korrekcióra. Esetleg még arról lehet szó, hogy új létesítménnyel - épülettel, szerelőcsarnokkal - gazdagodik a projekt, és ezért kell újragondolni a terveket.

Sajtóhírek szerint a beruházás teljes költsége 72-73 milliárd forint lesz, amiből mintegy 22 milliárdot uniós forrásból fedeznek. A vonal 2020 második felében nyílik meg az utasforgalom előtt.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!