4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Franchise partnert keres a holland Used Products cég.

Van még hely a hazai bizományi üzletek piacán. Erre lehet következtetni abból, hogy magyar franchise partnert keres a hollandiai bejegyzésű Used Products lánc, amely már négy európai országban (Hollandia, Németország, Belgium, Románia) és Indiában van jelen 60 üzlettel és erős online oldalt is üzemeltet. A hálózatot 25 évvel ezelőtt alapították a hollandiai Alkmaarban.

Európában sokan megfordulnak a műszaki bizományikban Fotó: fix-phones.fr.
Európában sokan megfordulnak a műszaki bizományikban Fotó: fix-phones.fr.

Üzleti modelljének lényege, hogy főleg használt, továbbá gyári bemutató modelleket árusít háztartási műszaki termékekből, elektronikai cikkekből és kisebb egyéb eszközből (kerékpár vagy motorkerékpár). Arra is lehetőség van, hogy a hirtelen pénzszűkében lévő ügyfél beadja még használható, jó minőségű műszaki cikkét vagy ékszerét, s később visszavásárolja. Több hasonló profilú üzlettel ellentétben egyéves garanciát is ad a termékekre.

A magyar piacra lépési szándék bejelentése egy hónappal azután történt, hogy Szlovéniában megnyílt a lánc első boltja. A cég nyilvánvalóan próbálkozni fog más közép-európai országban is. 

A hálózat hét elején kiadott közleménye szerint folytatják az európai terjeszkedést, s ennek keretében keresnek magyar és további romániai franchise átvevőket. Keleti szomszédunkban már három üzletük is működik - közölte Kun Norbert franchise igazgató, aki hozzátette: a román piacon mind olyan várost megcéloznak, ahol legalább 50 ezren laknak. 

Az első boltot Kolozsváron nyitották még 2018-ban, tavaly Temesváron, idén februárban pedig már Bukarestben is megjelentek. A legutóbbi üzletnyitás bruttó 60 ezer euróba került. Kolozsvárott novemberben a bevétel átlépte az egymillió eurót, Temesváron a 350 ezret, a fővárosban pedig kilenc hónap alatt a 250 ezer eurót. Az online értékesítésből tavaly 157 ezer euró, idén 250 ezer euró jött be.

Magyarországon a rendszerváltás után kezdett felpörögni a használt cikkek kiskereskedelme. Tucatszám alakultak ruházati turkálók, amelyeket hol angol ruhák boltjának, hol ténylegesen turkálónak vagy turinak neveztek el országszerte. Ezekben az üzletekben csak vásárolni lehet, eladni nem. A közösségimédia-felületek elszaporodása további, megbecsülhetetlen mértékű forgalomra adott lehetőséget, egyúttal elvonva pénzt a fizikai üzletektől.

A ruházati kategória egyik legnagyobb szereplője a Háda lett, több magyarországi bevásárlóközpontba beküzdötte magát, egyenként több száz négyzetméternyi egységgel. Honlapja szerint jelenleg 80 fizikai egysége van és webshopot is üzemeltet. A vállalat nagykereskedelmi tevékenységet is folytat.

Az adásvételt lebonyolító műszaki bizományiból is volt és van is szép számmal. Tévéket, számítógépeket, kamerákat, fényképezőgépeket, mobiltelefonokat, audio centereket, hangfalakat, rádiókat árusítanak, illetve vesznek be.

A bizományos üzletek piacvezetője, a BÁV már a rendszerváltás előtt is jól hasított, de nem a ruhákra és műszaki cikkekre, hanem a régiségekre és az ékszerekre szakosodott. Pénzügyi szolgáltatóvá is vált, zálogüzletágat működtet, kölcsönöket is ad. 

A használt termékek forgalma dinamikusan alakult az elmúlt évtizedekben. Egyre többen fordultak-fordulnak meg ott és nem csupán az elszegényedő emberek, hanem sok tehetős is. Az elköltött összeg tavaly már meghaladta a 40 milliárd forintot és az új hálózat piacra lépése azt jelzi, hogy van/lehet még potenciál a piacban.

A KSH különféle jelentéseiből egyértelműen látszik, hogy a társadalmi különbségek növekednek, a középrétegek közül is egyre többen csúsznak le, köztük a korábbinál nagyobb számban lesznek olcsó, használt termékekre rászorulók. Segíthetik ezt a folyamatot a fenntarthatóság növelésére irányuló kampányok, amelyek az új helyett a felújított/megjavított régi termékek vásárlására ösztönöznek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!