2p

A csaknem 17 kilométeres terelőút része lesz a Csíki-medencét észak-dél irányban átszelő majdani gyorsforgalmi útnak.

Tíz év kényszerszünet után hétfőn aláírták a szerződést a székelyföldi Csíkszereda terelőútjának tervezésére – tájékoztatta az MTI-t a romániai város önkormányzata. A 16,9 kilométeres csíkszeredai terelőút

része lesz a Csíki-medencét észak-dél irányban átszelő majdani gyorsforgalmi útnak,

amely a tervek szerint becsatlakozik a Jászvásárt Marosvásárhellyel összekötő A8-as autópályába – írta hétfői közleményében a csíkszeredai önkormányzat.

A Hargita megye székhelyét nyugatról, a várossal szomszédos Csíkcsicsót és Madéfalvát keletről megkerülő „félkörgyűrű” tervezésével a kolozsvári Explan Kft.-t bízták meg. A céggel kötött tervezési szerződés értéke 18,33 millió lej (1,4 milliárd forint).

A tervezőnek idén aktualizálnia kell a tíz éve készült megvalósíthatósági tanulmányt, össze kell állítania a kiviteli tervet és az építkezési engedély megszerzését előkészítő műszaki dokumentációt. A beruházás értéke a becslések szerint meghaladja a 150 millió eurót.

„Régi projektet sikerült előhúzni a fiókból”

– idézte a közlemény Korodi Attilát. Csíkszereda polgármestere arra utalt, hogy a megvalósíthatósági tanulmány 2010-ben elkészült, de a romániai közúti infrastruktúrát kezelő társaság (CNAIR) nem kezdett semmit vele. Most az RMDSZ kormányzati szerepvállalásának köszönhetően sikerült megállapodni a társasággal és a szállításügyi tárcával, hogy megbízottként az önkormányzat vegye át a beruházás tervezési fázisait.

A körgyűrű a későbbi ipari parkot is kiszolgálja majd. Hossza 16,9 kilométer, amiből 6,9 kilométer Csíkszereda közigazgatási területén halad át. A költségek 98 százalékát a CNAIR fedezi, a maradék önrész.

Csíkszeredát is kikerüli majd a gyorsforgalmi út. Fotó: Wikipedia
Csíkszeredát is kikerüli majd a gyorsforgalmi út. Fotó: Wikipedia

Hargita megye másik nagyobb városa, Székelyudvarhely körgyűrűjét is napirendre tűzik, jövő hónapban új megvalósíthatósági tanulmány készítésére írnak ki versenytárgyalást – közölte a polgármesteri hivatal a Székelyhon hírportállal. Az öt éve készült dokumentáció elavult, eszerint a terelőút Fenyéd és Szejkefürdő érintésével kerülte volna meg a várost, de utóbbi településen turisztikai fejlesztések zajlanak.

A két terelőút az áthaladó forgalomtól mentesítené a székelyföldi városokat, mivel mindkettőn áthalad a Marosvásárhelyről Brassóba vezető országút.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!