Csütörtökön délelőtt megszületett a kilencedik marasztaló határozat a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben, ami súlyosbító körülménynek számított a bírság megállapításánál. A mostani versenyfelügyeleti eljárás tárgya a Tesco milliós példányszámú akciós reklámkiadványaiban közzétett, egyes általa forgalmazott termékekre vonatkozó tájékoztatás volt.
A versenytörvény fogyasztók megtévesztésének tilalmára vonatkozó rendelkezései tiltják a fogyasztói döntés tisztességtelen befolyásolását, mivel a gazdasági verseny sérelmet szenvedhet. Általános versenyjogi követelmény, hogy a vállalkozás magáról vagy termékeinek lényeges tulajdonságáról adott, fogyasztóknak szóló tájékoztatása igaz és pontos legyen. Az akciók, illetve reklámújságok esetében követelmény, hogy a fogyasztó pontos képet alkothasson az akcióról, a részvétel esetleges feltételeiről, az akcióban részt vevő termékekről vagy az újságban egyébként reklámozott termékekről.
Hol van a beígért akció?
A GVH döntése megállapította, hogy nem volt igaz az az ígéret, miszerint a reklámújságban szereplő "Fuji FinePix" digitális fényképezőgép vásárlása esetén egy 16 MB xD kártyát, illetve a vétellel több mint 35 százalékos megtakarítás érhető el. Ugyancsak vétett a lánc, mikor a "Cindarella-kastély" elnevezésű termék esetében a reklámújság nem a ténylegesen megvásárolható áru képét tartalmazta, hanem egy olyan termékét, amely a forgalmazottnál kedvezőbb tulajdonságokkal bírt. Két árucikk: a "Bosch HSF44K32NO" gáztűzhely és a Sony S60 digitális fényképezőgép pedig nem volt elérhető az akció első napjaiban a fogyasztók számára.
100 milliós bírsággal bűnhődik a Tesco
Nem a valóságnak megfelelő adatokat közölt több termékére vonatkozóan reklámkiadványában a Tesco. A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa (GVH) 100 millió forint bírságot szabott ki a Tesco-Global Áruházak Zrt.-re.