3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Franciaországban 10 éven belül 2 millióra emelkedik az elektromos meghajtású gépkocsik aránya, ez azonban csak a károsanyag-mentes közlekedés célzott támogatásával válhat reális célkitűzéssé - hangzott el a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara szerdán tartott budapesti sajtótájékoztatóján.

Az elektromos autók gyártásában és a kapcsolódó iparágakban tevékenykedő francia cégek közös tájékoztatóján Damien Luniaud, a Citroen Hungária vezérigazgatója elmondta: becslésük szerint 2020-ra a gépkocsik piacán 4,5 százalékot ér el a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású gépkocsik aránya. Franciaországban az előrejelzés szerint a 2 millió kocsi kétharmada hibridautó, egyharmada kizárólag elektromos meghajtású lesz, ez a hatalmas autópark azonban nem falja vészes mértékben az áramot, a teljes fogyasztásban csupán 1,5 százalékos lesz a részaránya. Ez azt jelenti, hogy a technológia terjedésének nincs akadálya az üzemanyag-ellátási oldalon, nagy feladat viszont a kapcsolódó infrastruktúra kiépítése, és a jelenleg még drága technológia vonzóerejének növelése - mutatott rá a szakember.

Szerinte a piacot állami közreműködéssel lehet csak fejleszteni, és erre Magyarországnak is fel kell készülnie, hiszen a fenntartható közlekedés ösztönzése uniós követelmény. Franciaországban közel 2 milliárd eurót fordítanak a töltőállomás-hálózat kiépítésére, és jogi eszközökkel is segítik az elektromos, illetve hibrid autók terjedését. Az új szabályok szerint például csak olyan házak épülhetnek, amelyek villamos hálózata alkalmas az elektromos autók töltésére - mondta a Citroen magyarországi vezetője.

Thierry Le Boucher, az EDF energetikai csoport magyarországi főigazgatója hozzátette: az elektromos autó nem csupán tiszta, környezetbarát jármű, hanem igen alacsony fogyasztású: mindössze egy villanybojler éves fogyasztásának megfelelő áramot igényel, miközben ugyanannyi kilométert tesz meg, mint egy hagyományos gépkocsi. Az üzemeltetés költsége tehát szinte elhanyagolható a hagyományos autókéhoz képest, az elektromos autó azonban jóval drágább - hangzott el a tájékoztatón, amelyen bemutatták a Citroen legújabb, C ZERO típusú modelljét, amely kisautó, az ára viszont annál nagyobb: 30 ezer euróba kerül.

Egyebek között itt volna dolga az államnak - hangsúlyozták az MFKI tájékoztatóján felszólaló francia szakemberek. Hazájukban a tervek szerint 5 ezer eurós támogatást kapnak majd a vásárlók - említették a francia megoldást. Hozzátették, hogy a környezetbarát közlekedés fejlesztésére vonatkozó stratégiáról és a belső piac kialakításáról Magyarországnak is gondoskodnia kell.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!