3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Chrysler jól teljesített új modelljeivel, amivel nemcsak az amerikai autógyártásba lehelt életet hanem anyacégébe a DaimlerChryslerbe is. A német részleg is kezd magára találni több igen költséges átalakítás után.

A DaimlerChrysler német-amerikai járműipari óriásvállalat tavaly 5 százalékkal 149,8 milliárd euróra növelte forgalmát. Az eladott járművek száma 4 százalékkal 4,8 millióra nőtt. Az éves üzemi eredmény elérte az 5,18 milliárd eurót, ami 10 százalékos csökkenést jelent 2004-hez képest. A konszern eredménye viszont 400 millió euróval 2,8 milliárdra nőtt. Ehhez még hozzátartozik az, hogy az utolsó negyedévben 84 százalékkal nőtt a Chrysler eredménye az előző negyedévihez képest. Egyes elemzők olyan kijelentéseket tettek, hogy a Chrysler mentette meg a Daimlert. Ez természetesen csak részben igaz, hiszen a Mercedes éppen 14500 embert bocsát el, ami a cégnek 950 millió eurójába kerül.

Emellé adódik hozzá a Smart-tal kapcsolatos átalakítási költség, amely 1,1 milliárd eurós kiadási tételt jelentett. A sajtó közlése szerint "kezdenek beérni a Mercedes autóipari részleg átalakításának gyümölcsei". A vállalat szerint az idén cégszinten javuló eredményességet várnak - írta a Bloomberg.

A tavalyi negyedik negyedév már a határozott javulás jeleit mutatta: az üzemi eredmény a várakozások felett 1 milliárd euró fölé nőtt. Ez ugyan az átalakítással kapcsolatos költségek elszámolása miatt könyv szerint szinte semmire, 1 millió euróra csökkent, miközben az elemzők 119 millió eurós veszteségre számítottak. A Chrysler részlegnél eközben 428 millióra nőtt az üzemi eredmény. A vállalat elszámolt még éves eredményének terhére 570 millió eurót, ami a Mercedes-Benz részlegnél a 8 és félezer fős leépítési programmal kapcsolatos.

A DaimlerChrysler autógyár, a világon a nagyságra ötödik, 785 millió eurós üzemi eredményt jelentett a tavaly előtti utolsó negyedévről, 63 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbi 2,4 milliárdnál, messze elmaradva az átlagosan 1,43 milliárd eurós elemzői előrejelzésektől is. 2004-ben a DaimlerChrysler üzemi eredménye 5,8 milliárd euróra nőtt a 2003-as 5,69 milliárdról. A Mercedesé 1,7 milliárd euróra fogyatkozott 3,13 milliárdról, a Chrysleré 1,4 milliárd euró volt az előző évi, 506 millió eurós veszteség helyett. A csoport adózott eredménye 2,5 milliárd euróra nőtt a 2003-as 448 millióról. A forgalom tavaly előtt 142,1 milliárd euróra bővült a 2003-as 136,4 milliárdról.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!