Az autó üzemanyagcelláinak előállítása is több millió dollárba kerül, ezért ezeknek a járműveknek az eladhatósága is "kínzó probléma" - közölte a BBC-vel Sue Cischke, a vállalat alelnöke.
A Távol-Keleten is kísérleteznek
A Nissan Motor Co. A tavalyi év végén tette közzé saját hibrid (árammal és benzinnel), illetve bio-etanollal, valamint más "zöld" energiaforrásokkal működő autók kifejlesztésére vonatkozó terveit. A második legnagyobb japán autóipari vállalat nem akar lemaradni a Toyota és a Honda mögött, amelyek már rendelkeznek saját "zöld járművekkel".
A Nissan egyik modelljét, az Altima sedant ráadásul már jövő tavasszal meg lehet vásárolni az USA-ban - állítják a Japán cég vezetői.
A Nissan tervezi még teljesen elektromos meghajtású, hidrogén-cellás jármű gyártását, illetve új iparági standardnak szánt lítium-ion akkumulátor kifejlesztését is. A cég azt ígéri, hogy elsőként jelenik majd meg a világon 2010-ben a hagyományos belső égésű motorok feljavított változatával, amelynek révén a gépjármű 3 liter benzint fogyasztása mellet tesz meg 100 kilométert.
A Honda és a Toyota is tavaly év elején vázolta a környezetbarát autókra vonatkozó középtávú fejlesztési terveit.
Mivel Amerikában presztízskérdésnek számít a autógyártás, a cégek próbálják utolérni a távol-keleti konkurenciát. A washingtoni bemutatót megelőző detroiti autóshow egyik nagy szenzációja volt a General Motors új modellje, a Volta, amely tisztán elektromos árammal működik.
Politikai akarat
A Ford új modelljének bemutatása szinte egy időben történik azzal, hogy Bush elnök a kongresszus előtt elmondott, az amerikai állam állapotát értékelő beszédében arra kérte az amerikaiakat, hogy 2017-ig 20 százalékkal csökkentsék a kőolajfelhasználást. Az elnök a bioüzemanyagok térhódításában látná a megoldást.
A közelmúltban az Egyesült Államok legnagyobb cégei is levelet írtak Bushnak, hogy tegyen intézkedéseket az üvegházhatást kiváltó gázok kibocsájtásának csökkentésére.