Csak a gazdagok engedhetik meg maguknak a hibridet
Az International Herald Tribune Európa és az Egyesült Államok városait érintő tesztjében például összehasonlította a hibrid-, valamint a szimplán üzemanyagos járművek árait. Párizsban 474 euróért (119 ezer forintért) lehetett hibridautót bérelni egy hétre a Hertz autókölcsönzőtől, míg egy tradicionális gépkocsi csak 313 euró (78,5 ezer forint) volt. Rómában jóval drágábban kocsikázhatunk: ott 634-445 euró volt az arány, New Yorkban pedig 737 dollárt (134,7 ezer forintot) kellett fizetni egy hibridért, míg egy benzines autóért csak 541-et (99 ezer forintot).
Abban az esetben is hasonló arányokat találunk, ha nem bérelni, hanem vásárolni szeretnénk. Egy Ford Escape alapmodellért például 18 ezer dollár körüli összeget kérnek el a kereskedők, ugyanezen autó hibrid változatáért viszont legalább 25 ezret kell fizetnünk. Ez forintban kifejezve másfélmilliós különbség.
Csalogatják a vevőket
Ez a tény egyelőre gyakorlatilag elképzelhetetlenné teszi, hogy nagy tömegek rohamozzák meg a kereskedéseket hibridjárműveket követelve. A gyártók és a kormányzatok azonban már tettek lépéseket a vásárlások ösztönzésére. Előbbiek sokszor kedvezményekkel csalogatják a vevőket, bár - a magasabb gyártási költségekből adódóan - a hibridek valószínűleg mindig drágábbak lesznek a csak üzemanyaggal működő kocsiknál.
A kisebb fogyasztás miatt persze egy idő elteltével sokat lehet spórolni, több országban pedig adókedvezmények és egyéb juttatások is járnak a hibridtulajdonosoknak. Egyelőre azonban ez is csak arra elég, hogy átlagosan öt év alatt és 120 ezer kilométernyi autózás után térüljön meg a különbözet. (Sokan ennél jóval hamarabb lecserélik autójukat.)
A boomra még várni kellJelenleg még 4,5-6 ezer dollárral kerül többe egy hibridautó előállítása, mint egy hagyományosé, de a piac és a kereslet növekedésével párhuzamosan az árak is csökkenni fognak. Figyelembe véve, hogy - a J. D. Power felmérése szerint - az átlagos gépkocsivásárló 2,4 ezer dollárt hajlandó pluszban fizetni egy hibridjárműért, a nagy piaci boom egy ideig még várat magára.
Fokasz OresztészMenedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok: Három éven belül nyereséges lehet a Chrysler A külföldi autógyártók uralják az amerikai piac felét Átlépné a tízmilliós álomhatárt a Toyota Már teszteli az új hibridjét a Toyota Hibridautóval rukkol elő a Porsche