3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre több elektromos motorral is működő hibridautót adnak el, főleg az Egyesült Államokban. Bár a környezetkímélő járművek használata dicséretes, felmérések szerint akik csak pénzmegtakarítás céljából vásárolnak hibridautót, rövid távon csalódni fognak. Ez pedig a piac bővülésének megtorpanásához vezethet.

Csak a gazdagok engedhetik meg maguknak a hibridet

Az International Herald Tribune Európa és az Egyesült Államok városait érintő tesztjében például összehasonlította a hibrid-, valamint a szimplán üzemanyagos járművek árait. Párizsban 474 euróért (119 ezer forintért) lehetett hibridautót bérelni egy hétre a Hertz autókölcsönzőtől, míg egy tradicionális gépkocsi csak 313 euró (78,5 ezer forint) volt. Rómában jóval drágábban kocsikázhatunk: ott 634-445 euró volt az arány, New Yorkban pedig 737 dollárt (134,7 ezer forintot) kellett fizetni egy hibridért, míg egy benzines autóért csak 541-et (99 ezer forintot).



Abban az esetben is hasonló arányokat találunk, ha nem bérelni, hanem vásárolni szeretnénk. Egy Ford Escape alapmodellért például 18 ezer dollár körüli összeget kérnek el a kereskedők, ugyanezen autó hibrid változatáért viszont legalább 25 ezret kell fizetnünk. Ez forintban kifejezve másfélmilliós különbség.

Csalogatják a vevőket

Ez a tény egyelőre gyakorlatilag elképzelhetetlenné teszi, hogy nagy tömegek rohamozzák meg a kereskedéseket hibridjárműveket követelve. A gyártók és a kormányzatok azonban már tettek lépéseket a vásárlások ösztönzésére. Előbbiek sokszor kedvezményekkel csalogatják a vevőket, bár - a magasabb gyártási költségekből adódóan - a hibridek valószínűleg mindig drágábbak lesznek a csak üzemanyaggal működő kocsiknál.

A kisebb fogyasztás miatt persze egy idő elteltével sokat lehet spórolni, több országban pedig adókedvezmények és egyéb juttatások is járnak a hibridtulajdonosoknak. Egyelőre azonban ez is csak arra elég, hogy átlagosan öt év alatt és 120 ezer kilométernyi autózás után térüljön meg a különbözet. (Sokan ennél jóval hamarabb lecserélik autójukat.)

A boomra még várni kell

Jelenleg még 4,5-6 ezer dollárral kerül többe egy hibridautó előállítása, mint egy hagyományosé, de a piac és a kereslet növekedésével párhuzamosan az árak is csökkenni fognak. Figyelembe véve, hogy - a J. D. Power felmérése szerint - az átlagos gépkocsivásárló 2,4 ezer dollárt hajlandó pluszban fizetni egy hibridjárműért, a nagy piaci boom egy ideig még várat magára.

Fokasz Oresztész

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Három éven belül nyereséges lehet a Chrysler A külföldi autógyártók uralják az amerikai piac felét Átlépné a tízmilliós álomhatárt a Toyota Már teszteli az új hibridjét a Toyota Hibridautóval rukkol elő a Porsche

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!