A GfK kutatásai szerint a magyar vásárló a napi fogyasztási cikkek esetében általában csak az ötödik helyen említi a magyar eredetet. A vásárlás pillanatában az a legfontosabb a számára, hogy jó minőségű legyen. A második szempont, hogy megérje az árát, a harmadik pedig, hogy olcsó legyen. A vásárlási döntésben a magyar eredetű árut megelőzi a mesterséges ízesítő és a mesterséges színezék nélkül előállított termék.
Ugyanakkor a kutatási adatok azt mutatják, hogy az eredet hátrább szorulása mellett a magyar fogyasztók zöme határozottan bízik a magyar élelmiszerekben, hiszen szerintük az itthon előállított termékek minősége jó. Viszont az is kiderül, hogy ez nem feltétlenül lokálpatriotizmus, ugyanis a magyar vásárló általában tisztában van azzal, mit hol gyártanak. Sőt: a válaszadók arra a kérdésre, hogy legelsősorban magyar terméket választanak-e, csak 22 százalékban feleltek igennel, ami csak a szlovák és a cseh viszonyulást előzi meg.
Sokkalta erősebb a fogyasztói patriotizmus Lengyelországban, ahol a megkérdezettek 45 százaléka véli helyesnek az állítást. A bolgárok ezt 39 százalékban támogatják, az oroszok 37 százaléka mondja ugyanezt. A felmérésből az is kiolvasható, hogy a magyar vásárló megnézi a termék csomagolásán lévő címkét. Éppen ezért nem véletlen az sem, hogy a vevők a GfK adatai szerint a vásárláskor fontos szempontnak tartják az ismert márkaneveket - számol be a Napi Gazdaság.