A nürnbergi Information Resources adatai szerint a németországi élelmiszer üzletekben (az Aldi nékül) idén januárban és februárban 65 százalékkal kevesebb alkoholos üdítőt adtak el, mint egy évvel korábban.
Nagyjából hasonló eredményre jutott az AC Nielsen piackutató is: tavaly július és december között 60 százalékkal esett vissza az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest. Ugyanakkor a Nielsen felméréséből az is kiderül, hogy miközben az alkoholtartalmú üdítők fogyasztása 16,5 millió literrel csökkent, a kevert söröké 11,1 millió literrel emelkedett.
Németországban az utóbbi években jelentősen nőtt az alkoholtartalmú üdítők fogyasztása: miközben 1998-ban a 14-29 éves korosztálynak mindössze 9 százaléka fogyasztott ilyen italt, tavaly már 42 százaléka. Különösen a kiskorúak körében kedvelt az ez ital, mert kevésbé érződik benne az alkohol. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Rózsaszín whiskyvel bombázzák a női fogyasztókat
A fiatalok kedvéért bolondítja meg italait a világ legnagyobb sörgyára
A gyerekek is nyakalhatják az alkopop italokat Ausztriában
A fiatalok éltetik az alkopop piacot
A németek búcsút inthetnek az alko-pop italoknak
Németországban jelentősen visszaesett a fiatalok által igen kedvelt alkoholos üdítők fogyasztása azóta, hogy tavaly augusztusban külön adót vezettek be az italra - ismertette Spiegel két piackutató intézet felmérését.