3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A környezettudatos szemlélet elterjedése miatt az idei lesz Nagy-Britannia legzöldebb karácsonya. Szinte minden kapható, ami energiatakarékos, bio, öko és egészséges.

Az energiatakarékos izzóktól az organikus karácsonyi pudingig, a brit lakosság klasszikus ünnepi eledeléig szinte mindenből kínálnak az idén "zöld" megoldást is a nagyobb áruházláncok. "Óriási rohamra számítunk zöld termékekből" - fogalmazott a Tesco organikus márkájáért felelős vezetője, Elizabeth Cobbold. "2006-ban annyira központi témává vált a környezet és annak megóvása, hogy valódi nyomást gyakorol az ünnepi kiadásokra is. Olyan, mintha hirtelen zöldnek lenni nem ciki, hanem cool lenne" - tette hozzá a menedzser.

Az áruházláncnál egyre nagyobb a kereslet a környezetbarát karácsonyi ajándékok, élelmiszerek, sőt még a komposztzsákok iránt is, amibe eltűntethetők az ünnepi asztal maradékai. Az organikus csokoládék, borok, lekvárok és kekszek egy hétig szerepeltek a karácsonyi akciós listán és szinte kiürültek a polcokról, áll a vállalat közleményében. Ugyancsak jól fogy a hagyományos izzó helyett LED égőkkel világító ünnepi dekoráció.

A Tesco rohamra számít organikus pulyka fronton. Ebből már 2005-ben is jelentős mennyiséget adott el az áruházlánc, de idén a tavalyi mennyiség duplájával számolnak, ahogy az organikus kelbimbó és mandarin iránt is nagy a kereslet.

A hulladékra is gondoltak

Az ajándékozáskor keletkező nagyobb mennyiségű hulladék kezelésére is gondolt a vállalat, amely 12 szelektáló készüléket állított fel kifejezetten a karácsonyi roham kezelésére. A legújabb technológiájú szelektív hulladékgyűjtő maga válogatja szét a szemetet, a vásárlók helyett.

A tavalyi esztendőben már sikeres volt a karácsonyi üdvözlő lapok visszagyűjtése, mintegy 60 millió darabot újrahasznosítottak. Remélik, idén sikerül felülmúlniuk ezt a mennyiséget, ezért a kidobás helyett az online rendeléskor megjelenő futároknak is átadható a szemét.

Érdekességek

A krumplis zsákok vastagságának csökkentésével a cég mintegy 150 tonna polietilént spórolt az idei évben. A pizza csomagolás korszerűsítése pedig 747 tonna karton megtakarítást eredményezett.

Nemrégiben vezette be a vállalat az áruházi zacskók újrahasznosításáért járó zöld pontokat. Az akció sikerének is köszönhető, hogy az utóbbi két évben mintegy 25 százalékkal csökkent a zacskók használata.

Minden harmadik vásárló a brit Tesco üzleteiben organikus terméket is kosarába tesz vásárláskor, így az organikus eladási adatok mintegy 30 százalékkal emelkedtek 2006-ban. A piacvezető lánc értékesíti a legtöbb organikus árút, az utóbbi fél évben mintegy 250 új termékkel bővült a portfolió.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!