Az energiatakarékos izzóktól az organikus karácsonyi pudingig, a brit lakosság klasszikus ünnepi eledeléig szinte mindenből kínálnak az idén "zöld" megoldást is a nagyobb áruházláncok. "Óriási rohamra számítunk zöld termékekből" - fogalmazott a Tesco organikus márkájáért felelős vezetője, Elizabeth Cobbold. "2006-ban annyira központi témává vált a környezet és annak megóvása, hogy valódi nyomást gyakorol az ünnepi kiadásokra is. Olyan, mintha hirtelen zöldnek lenni nem ciki, hanem cool lenne" - tette hozzá a menedzser.
Az áruházláncnál egyre nagyobb a kereslet a környezetbarát karácsonyi ajándékok, élelmiszerek, sőt még a komposztzsákok iránt is, amibe eltűntethetők az ünnepi asztal maradékai. Az organikus csokoládék, borok, lekvárok és kekszek egy hétig szerepeltek a karácsonyi akciós listán és szinte kiürültek a polcokról, áll a vállalat közleményében. Ugyancsak jól fogy a hagyományos izzó helyett LED égőkkel világító ünnepi dekoráció.
A Tesco rohamra számít organikus pulyka fronton. Ebből már 2005-ben is jelentős mennyiséget adott el az áruházlánc, de idén a tavalyi mennyiség duplájával számolnak, ahogy az organikus kelbimbó és mandarin iránt is nagy a kereslet.
A hulladékra is gondoltak
Az ajándékozáskor keletkező nagyobb mennyiségű hulladék kezelésére is gondolt a vállalat, amely 12 szelektáló készüléket állított fel kifejezetten a karácsonyi roham kezelésére. A legújabb technológiájú szelektív hulladékgyűjtő maga válogatja szét a szemetet, a vásárlók helyett.
A tavalyi esztendőben már sikeres volt a karácsonyi üdvözlő lapok visszagyűjtése, mintegy 60 millió darabot újrahasznosítottak. Remélik, idén sikerül felülmúlniuk ezt a mennyiséget, ezért a kidobás helyett az online rendeléskor megjelenő futároknak is átadható a szemét.
Érdekességek
A krumplis zsákok vastagságának csökkentésével a cég mintegy 150 tonna polietilént spórolt az idei évben. A pizza csomagolás korszerűsítése pedig 747 tonna karton megtakarítást eredményezett.
Nemrégiben vezette be a vállalat az áruházi zacskók újrahasznosításáért járó zöld pontokat. Az akció sikerének is köszönhető, hogy az utóbbi két évben mintegy 25 százalékkal csökkent a zacskók használata.
Minden harmadik vásárló a brit Tesco üzleteiben organikus terméket is kosarába tesz vásárláskor, így az organikus eladási adatok mintegy 30 százalékkal emelkedtek 2006-ban. A piacvezető lánc értékesíti a legtöbb organikus árút, az utóbbi fél évben mintegy 250 új termékkel bővült a portfolió.