2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar bankok a legjobbak a régióban a szolgáltatási színvonal alapján - derül ki abból a kutatásból, amelyet az International Service Check nemzetközi minőség- és szolgáltatás-ellenőrző vállalat végzett nyolc közép-európai országban. Az összesített eredmények szerint a Magyarországon tesztelt tíz hitelintézet közül a Volksbank, az UniCredit, valamint az MKB Bank ért el dobogós helyezést - írja a Világgazdaság.

A régió bankjait felmérő vizsgálat tesztügyfelek bevetésével zajlott. A felmérés során a bankfiókokat meglátogató "álruhások" ugyanolyan utasítások alapján kérdezősködtek, az értékelés is azonos kritériumok alapján történt. Ezzel a módszerrel a legjobb értékelést a Budapest Bank debreceni Vár utcában található fiókja kapta, utána a Citibank debreceni, Piac utcai és szintén a Citibank budapesti, Vörösmarty téri fiókja következik a ranglistán.

A magyar ügyfelek az esetek 95 százalékában a bankfiók külső megjelenését, rendezettségét, tisztaságát pozitívan értékelték, a szolgáltatás - segítségnyújtás, tanácsadás, ügyintézés - pedig 91 százalékot ért el. A legkedvezőtlenebb értékelést a hazai bankok az ügyfélkapcsolat színvonalára kapták, itt csupán 66 százalék volt a teljesítményük. Innen nézve a magyar bankok csak a negyedik helyen állnak Szerbia, Cseh- és Lengyelország mögött. Az ügyfélkapcsolat színvonalának rangsora szerint a magyarországi hitelintézetek közül legjobban az UniCredit fiókjai teljesítenek a Citibank és az MKB előtt.

A vizsgálat ugyanakkor azt mutatja, hogy a banki alkalmazottak az esetek 76 százalékában nem mutatkoznak be az ügyfélnek, és minden tizedik alkalommal nem tesznek fel kérdéseket az ügyfél igényeinek felmérésére. Ennek elenére a tesztügyfelek az ügyintézők kedvességét, barátságosságát, illetve kompetenciáját meglehetősen magasra értékelték, 95 és 94 százalékra. Az ügyintézés technikai oldalán esetenként csak a várakozási idő hosszát kifogásolták a próbaemberek. Véleményük szerint az ügyfél-tájékoztatás részletességén, átláthatóságán, az ügyfél személyes igényeinek felmérésén kellene a bankoknak leginkább javítaniuk - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!