A Boeing illetékese szerint a kerozin alternatíváját sokkal nehezebb megalkotni, mint egy közúti közlekedésre használt üzemanyagot. A bevezetést követően ráadásul valószínűleg sokkal drágább lesz az új hajtóanyag, mint a hagyományos, de az egyre emelkedő olajárak miatt a kereslet is növekszik - közli az AP.
Az új repülőgép-üzemanyag kifejlesztésének gyakorlati haszna azonban túlmutat a növekvő olajárakon, az is fontos tényező, hogy a légitársaságok a jövőben se maradjanak hajtóanyag nélkül.
Biodízel
Az egyik alternatíva az egyes személyautókban és tehergépkocsikban ma is használt biodízel lehet, amit például szójából vagy kukoricából lehetne előállítani. A probléma ezzel a hajtóanyaggal főleg az, hogy fagyáspontja sokkal magasabban van, mint a keroziné, ami miatt nagy magasságokban használhatatlanná válik a készítmény. A másik nagy gond a felhalmozható készlet. Szakértők szerint egyszerűen nincs elegendő megművelhető terület az USA-ban ahhoz, hogy az embereken kívül az utasszállítókat is etethesse. Elemzők szerint valószínű, hogy kezdetben kevert üzemanyaggal repülnek majd a gépek.
Hidrogén
Egy másik megfontolandó opció a folyékony hidrogén használata. A szakértők egyetértenek abban, hogy viszonylag kis módosítással a mai repülők képesek lehetnek hidrogénnel is üzemelni. Ez az anyag viszont - noha könnyebb a kerozinnál - több helyet foglal és persze rendkívül hideg. Ezért a fedélzeti tárolás szempontjából újra kéne tervezni az utasszállító-típusokat. További problémát jelenthet az előállítás is, hiszen természetes formában a hidrogén általában más elemekkel együtt (például oxigénnel, vizet alkotva) van jelen.
A hidrogén tisztán ég, melléktermékként vizet állítva elő. Egyesek szerint azonban ez is veszélyes lehet, hiszen egy magasan utazó repülőgép "felhőcsináló" géppé változhat át.