[ajanlo=1317][igazitas=right/]Vasárnap 90. alkalommal rendezték meg a legfontosabb amerikai autóversenyt, az Indianapolis 500-at, amellyel kapcsolatban legalább annyit beszéltek az üzemanyagokról, mint a drámai körülmények között diadalmaskodó Sam Hornishról. Ennek oka, hogy az autókat a verseny 95 éves történetében először olyan üzemanyaggal tankolták meg, amelynek 10 százaléka etanolból állt. 2007-től az összes Indy Racing League (IRL) futamon 100 százalékig etanollal hajtott autók versenyeznek majd. Nagy sikere ez az etanolipar óriásainak - az ICM-nek, a Broinnak és a Fagennek -, akik hosszú éveket áldoztak pénzt és energiát nem kímélve az etanol üzemanyagként való tökéletesítésére és elfogadtatására.
A három vállalatot tömörítő Etanol Promóciós és Információs Tanács vezérigazgatója, Tom Slunecka elmondása szerint céljuk az volt, hogy bemutassák az Indy 500-at követő mintegy 300 millió amerikai tévénézőnek az etanol erejét, hatékonyságát és biztonságát. Mint mondta, a 80-as évek rossz tapasztalatai még mindig élénken élnek az emberekben az etanollal kapcsolatban, ezért mindenképp látványosan akarták demonstrálni, hogy az ezzel hajtott versenyautók jobbak, mint metanolos társaik. A tiszta etanol magasabb oktánszámú, mint a metanol vagy a gázolaj, amely segíti a motorokat a jobb teljesítmény elérésében.
Természetesen a metanolgyártók csalódottan vették tudomásul a hírt, és mint Gregory Dolan, a Methanol Institute alelnöke elmondta, szerintük nem szakmai alapon hozták meg a döntést. Dolan kiemelte, hogy az etanol drágább és alig vannak tapasztalatok vele kapcsolatban, ami költséges problémákhoz fog vezetni. Ezzel szemben Slunecka nem lát problémát a tiszta etanol használatában, sőt, mint hangsúlyozta, 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot kell majd használniuk annak hatékonysága miatt, és biztonsági szempontból is kedvezőbb a növényi alapú üzemanyag használata.
Az utcai autók számára jelenleg az E85 nevű üzemanyag a legelterjedtebb felhasználási formája az etanolnak. Az E85 etanol és gázolaj keveréke, melynek 85 százalékát az előző teszi ki, de ezt a hajtóanyagot csak speciális motorok képesek feldolgozni, a hagyományos típusokban könnyen kárt is tehet. Az E85 jelenleg Svédországban és Brazíliában a legnépszerűbb, de az évi 4,6 milliárd hordónyi etanolt termelő vállalatok elsődleges célja, hogy az Egyesült Államokban a legelterjedtebb üzemanyaggá tegyék terméküket.