A jelentés szerint az új autók kibocsátásának csökkentésében a Nissan teljesítménye a legrosszabb Európában, utána következik a Suzuki, a Mazda, az Audi, a Volvo, a BMW és a Volkswagen. Az említettek esetében az emisszió csökkentése mindössze fele olyan ütemű, mint amire szükség lenne a vállalások teljesítéséhez. Európában a Fiat szerepel a legjobban, mögötte áll a Citroen, a Renault, a Ford és Peugeot. A jelenlegi teljesítmény alapján mind az ötnek esélye van arra, hogy teljesítse a 2008-as előirányzatot - állítja a jelentés.
"Az előirányzatok nyilvánvalóan teljesíthetők, de a szükséges előrelépéseket soha nem fogjuk megtenni, ha a vállalatok 75 százalékának esetében az önkéntes vállalások teljesítésének elmulasztása büntetlen marad" - véli Aat Peterse, a T and E egyik tisztségviselője, aki felszólította az EU-t, hogy "mondjon búcsút az önkéntes vállalásoknak", és vezessen be kötelező előírásokat.