A 4400 lóerős dízel és elektromos meghajtású Evolution Hybrid mozdony prototípusában innovatív akkumulátorok kaptak helyet, melyek összegyűjtik és tárolják a dinamikus fékezés során felszabaduló energiát - áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben. Az akkumulátorokban tárolt energia a jelenleg használatban lévő tehermozdonyokhoz viszonyítva mintegy 10 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szennyezőanyag-kibocsátást. (A kevesebb szennyezőanyag-kibocsátás mellett a hibrid meghajtású mozdony nagyobb magasságokban és hegymenetben is hatékonyabb működésre képes.)
A GE Ecomagination programjának keretében olyan új technológiákkal jelenik meg a piacon, melyek segítik ügyfeleit a legégetőbb környezetvédelmi kihívások kezelésében. A hibrid meghajtású mozdony bemutatópéldánya csak egyike volt az Ecomagination rendezvényen bemutatott technológiáknak, melyeket a vasúti iparágban fejlesztettek ki és alkalmaznak a szmogot okozó szennyezőanyagok, így a nitrogén-oxid, és a szemcsés anyagok kibocsátásának csökkentése céljából.
"A mozdony kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki, ugyanakkor gazdaságosabbá teszi a szállítást azáltal, hogy összegyűjti a vonat fékezése közben felszabaduló energiát" - fejtette ki Steve Gray, a GE Transportation üzletágának fejlesztési vezetője. Egy 207 tonnás mozdony fékezése során annyi energia szabadul fel, amennyi elegendő 160 háztartás egy éves energia fogyasztásával.
A GE hibrid meghajtású mozdonyának kereskedelmi forgalomba kerülését megelőzően a fejlesztő csapat tovább finomítja és elemzi a mozdonyba beépített innovatív ólommentes, tölthető akkumulátorokat és a megfelelő vezérlőrendszereket. A laboratóriumi tesztelést követően a GE kísérleti modelleket fog gyártani, melyet az ügyfelek tesztelnek.