2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GE hibrid meghajtású mozdonyát - mely kategóriájában az első ilyen mozdony - a napokban mutatták be Los Angeles Union nevű pályaudvarán. A hibrid meghajtású tehermozdony képes beépített akkumulátorai segítségével a hőenergiát újrahasznosítani.

A 4400 lóerős dízel és elektromos meghajtású Evolution Hybrid mozdony prototípusában innovatív akkumulátorok kaptak helyet, melyek összegyűjtik és tárolják a dinamikus fékezés során felszabaduló energiát - áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben. Az akkumulátorokban tárolt energia a jelenleg használatban lévő tehermozdonyokhoz viszonyítva mintegy 10 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szennyezőanyag-kibocsátást. (A kevesebb szennyezőanyag-kibocsátás mellett a hibrid meghajtású mozdony nagyobb magasságokban és hegymenetben is hatékonyabb működésre képes.)

A GE Ecomagination programjának keretében olyan új technológiákkal jelenik meg a piacon, melyek segítik ügyfeleit a legégetőbb környezetvédelmi kihívások kezelésében. A hibrid meghajtású mozdony bemutatópéldánya csak egyike volt az Ecomagination rendezvényen bemutatott technológiáknak, melyeket a vasúti iparágban fejlesztettek ki és alkalmaznak a szmogot okozó szennyezőanyagok, így a nitrogén-oxid, és a szemcsés anyagok kibocsátásának csökkentése céljából.

"A mozdony kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki, ugyanakkor gazdaságosabbá teszi a szállítást azáltal, hogy összegyűjti a vonat fékezése közben felszabaduló energiát" - fejtette ki Steve Gray, a GE Transportation üzletágának fejlesztési vezetője. Egy 207 tonnás mozdony fékezése során annyi energia szabadul fel, amennyi elegendő 160 háztartás egy éves energia fogyasztásával.

A GE hibrid meghajtású mozdonyának kereskedelmi forgalomba kerülését megelőzően a fejlesztő csapat tovább finomítja és elemzi a mozdonyba beépített innovatív ólommentes, tölthető akkumulátorokat és a megfelelő vezérlőrendszereket. A laboratóriumi tesztelést követően a GE kísérleti modelleket fog gyártani, melyet az ügyfelek tesztelnek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!