A tűzpiros buszt 170 kilowatt teljesítményű motorral szerelték, amely lényegében nem különbözik a svéd cég más járműveitől, csupán a motortérben helyeztek el egy automata tűzoltó berendezést - mondta Zakar István.
A jármű üzemanyagát is a svéd cég biztosítja, a Tisza Volán Zrt. telephelyére egy mobil kutat hoztak, itt tankolják meg a buszt a 92 százalék etilalkohol tartalmú üzemanyaggal - közölte.
Pár év múlva jöhet az első
Ha a szegedi közlekedésben a teszt során beválik a bioetanolos autóbusz, akkor egy-két éven belül lehetséges az első ilyen jármű megvásárlása - közölte az igazgató.
A bioetanol- és a benzinüzemű autóbusz között az árkülönbség nem jelentős, az előbbi mintegy mintegy öt százalékkal drágább, mivel csak az üzemanyagellátó rendszer kialakításában különböznek egymástól.