Az új kerítéssel a szigorított biztonsági területek - a futópályák, a terminálok forgalmi előterei, a tranzit területek, a gurulóutak - fizikailag különváltak a repülőtér egyéb területeitől. Ezekre a területekre a korábbi kilenc beléptető kapu helyett most már csak három kapun lehet bejutni. A területekre pedig ezentúl csak azok mehetnek, akiket munkájuk odaköt.
Ezzel a korábbi 11 ezerről körülbelül 700 főre (a reptéri dolgozók kb. 8 százalékára) csökken a szigorított biztonsági területekre belépési jogosultsággal rendelkezők száma. A repülőtér így megszűntette azokat a biztonsági hiányosságokat, amelyekre az Európai Unió biztonsági vizsgálata is felhívta a figyelmet.
A szigorított biztonsági területekre csak igen alapos és szigorú ellenőrzés után léphetnek be a dolgozók. Ez gyakorlatilag megegyezik az utasok biztonsági átvizsgálásával: röntgen berendezéssel kell átvilágítani valamennyi csomagot, a területre belépő személyeknek pedig fémdetektoros kapun kell keresztül menni. Gépjárművek is csak részletes biztonsági átvizsgálás után hajthatnak be a biztonsági területekre.
Az új kerítés a BA biztonsági fejlesztési programjának első szakaszaként épült meg. Az építkezés három hónapig tartott, a második szakaszban március 31-ig a Budapest Airport teljesen kicseréli a ferihegyi repülőtér mintegy húszezer méter hosszú kerítését.
A beruházás költségvetése eléri a 2,5 milliárd forintot, melyet BA saját maga finanszírozott.