1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szakértők szerint a klímavédelem erősen emelheti az autók árát a jövőben.

Az Európai Bizottság által tervezett szén-dioxid-kibocsátási határértékek a közlekedésben az autógyártók számára jelentősen növelik a technológiai költségeket, és ezek az autók árában is jelentkeznek. A német Der Spiegelnek nyilatkozó szakértők szerint az egy autóra jutó, ebből származó pluszköltségek 500-1500 euró között mozognak majd.

Az Európai Bizottság február elején hozta nyilvánosságra a tervet, amelyben kötelező érvényű rendelkezéseket javasolnak, hogy így kényszerítsék az autógyártókat a gépjárművekből származó szén-dioxid mennyiségének csökkentésére. A bizottsági terv szerint 2012-re a jelenlegi 165-ről kilométerenként 130 grammra kellene csökkenteni az EU-ban eladott, illetve oda importált új autók CO2-kibocsátását.

Az Európai Unióban az összes szén-dioxid-kibocsátás mintegy 19 százalékát a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek okozzák, és az abszolút mennyiségek tovább növekednek annak ellenére, hogy a 2004-et megelőző évtizedben új személygépkocsinként átlagosan 12,4 százalékos csökkentést sikerült elérni.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!