Az Európai Bizottság által tervezett szén-dioxid-kibocsátási határértékek a közlekedésben az autógyártók számára jelentősen növelik a technológiai költségeket, és ezek az autók árában is jelentkeznek. A német Der Spiegelnek nyilatkozó szakértők szerint az egy autóra jutó, ebből származó pluszköltségek 500-1500 euró között mozognak majd.
Az Európai Bizottság február elején hozta nyilvánosságra a tervet, amelyben kötelező érvényű rendelkezéseket javasolnak, hogy így kényszerítsék az autógyártókat a gépjárművekből származó szén-dioxid mennyiségének csökkentésére. A bizottsági terv szerint 2012-re a jelenlegi 165-ről kilométerenként 130 grammra kellene csökkenteni az EU-ban eladott, illetve oda importált új autók CO2-kibocsátását.
Az Európai Unióban az összes szén-dioxid-kibocsátás mintegy 19 százalékát a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek okozzák, és az abszolút mennyiségek tovább növekednek annak ellenére, hogy a 2004-et megelőző évtizedben új személygépkocsinként átlagosan 12,4 százalékos csökkentést sikerült elérni.