Az amerikai vásárlók még szeretik a nagy teljesítményű városi kisteherautókat, dzsipeket, véli Bob Lutz, a GM második embere. A normák azonban tisztességtelenül nagy terhet jelentenének ezen járművek amerikai gyártóinak, így ténylegesen át kellene engedni ezek piacát a japánoknak, akik egyébként is jó helyzetbe kerültek kisebb kapacitású autóikkal Amerikában.
Lutz szerint a tervezett szabályozások az autóiparban ahhoz hasonlítanak, mintha a kövérség elleni harc jegyében a ruhagyártóknak csak kis méretű ruhákat lenne szabad árusítaniuk. A vállalati vezető ezért bírálja az elképzelést. Ellene szólhat az amerikai fogyasztók szövetségének kimutatása, miszerint az Egyesült Államokban autókat gyártó 13 cég közül 9-nél a gyártott modellek átlagos üzemanyag-takarékossága 2005-ben rosszabb volt, mint tíz évvel korábban.
MTI / Menedzsment Fórum