A látogatás egyik fő oka az volt, hogy teljesen "elszaladt" velük a biztosítási kassza: minden legyártott amerikai autóban állítólag 1400 dollárt jelent a dolgozók "nyugdíj- és egészségbiztosítási tétele". A másik problémájuk, hogy a japánok folyamatosan teret nyernek; ennek pedig az amerikai árfolyam-politikai nyomással elejét lehetne venni.
Azt kérik, hogy a környezetvédelmi fejlesztésekhez számukra előnyösebben viszonyuljon az amerikai kormányzat, és támogassa azokat a beruházásokat, melyek megvalósítása után jobban megéri fejleszteni nekik ilyen irányban. Mint mondják, nem ők tehetnek arról, hogy az USA több mint 175 ezer benzinkútja közül csupán ezernél lehet bioüzemanyagot tankolni.
Amerikai lapjelentések szerint Bush meghallgatta ugyan az autógyártókat, de semmit nem ígért. Az elemzők azt mondják, hogy az elnök ebben az ügyben is a szabad piac híve, és az ázsiai országokat a nyitott amerikai piac lehetőségével kecsegteti.
Ugyanakkor az autógyártók - akik hónapok óta készültek az elnökkel való találkozásra - úgy vélik: nem lehet közömbös elnöküknek, hogy az elmúlt hat évben az amerikai járműipar több mint negyedmillió állást veszített el. Jelezték, hogy az utóbbi időben rendre felvetődik a nagy járműgyártók kényszerű házasságának kérdése más - nem amerikai - járműipari nagyvállalatokkal, hogy üzleti túlélésüket biztosítsák.