2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hibridautó gazdája mindenképp dollárezreket nyer költségben a hagyományos autóshoz képest újabb amerikai számítások szerint. Ehhez az szükséges, hogy a gépkocsi tulajdonosa ne adja el öt éven belül autóját, és viszonylag sokat, öt év alatt legalább 120 ezer kilométert furikázzon vele.

Korábbi számítások egyértelműen a hibrideket hozták ki vesztesnek költségigényben, tekintettel elsősorban a hibridnek a hasonló kapacitású benzineshez viszonyított magasabb árára. Ezt a különbséget a gyártók a drága technológia miatt nem tudták eltüntetni, de a tavaly nyári benzinárrobbanás idején már sokan úgy számoltak, hogy az üzemanyag-takarékossággal hibridjük versenyképes lehet. Ennek hatására megugrott a kereslet a hibridek iránt, a gyártók modellfejlesztési terveket jelentettek be.

Az olaj ára azóta negyedével esett, az amerikai Consumer Reports pedig friss jelentésében azt bizonygatja, hogy a benzin ára szinte indifferens annak kimutatásában, hogy a hibrid üzemeltetése bizonyos időtávon megéri-e vagy sem.

A jelentés olyan tényezőket vesz figyelembe, mint finanszírozás, biztosítás, állami adók, műszaki, javítási és karbantartási költségek és nem utolsó sorban az értékcsökkenés. Ma már látható, hogy a hibridek évek után kevesebbet veszítenek értékükből. Különösen szembetűnő ez egy öt éves autó esetében.

Mint a Los Angeles Times című lap beszámolójából kitűnik, kiszámították, hogy a Toyota Prius nevű hibridjével a hasonló benzines Corolla költségeit nézve öt év alatt mintegy 13 ezer dollárnyi előny jelentkezik az előbbinél, azaz bőven visszajön a vásárlásnál "elvesztett" plusz párezer dollár. A Honda Civic két modelljénél is majdnem nyolcezer dollárral kisebb a költség a hibriddel, s általában a különbség aszerint csökken, milyen drága autóról van szó.

Az amerikaiak által kedvelt nagy fogyasztású autóknál nem olyan jelentős a különbség, de a benzinár elszabadulása esetén az nőhet. S akkor még nem esett szó arról, hogy a hibrid mindenképp tisztább üzemű, nem jelenthet vele problémát a szaporodó és szigorodó légszennyezési vagy üzemanyag-takarékossági normák betartása.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!