Az olaj ára azóta negyedével esett, az amerikai Consumer Reports pedig friss jelentésében azt bizonygatja, hogy a benzin ára szinte indifferens annak kimutatásában, hogy a hibrid üzemeltetése bizonyos időtávon megéri-e vagy sem.
A jelentés olyan tényezőket vesz figyelembe, mint finanszírozás, biztosítás, állami adók, műszaki, javítási és karbantartási költségek és nem utolsó sorban az értékcsökkenés. Ma már látható, hogy a hibridek évek után kevesebbet veszítenek értékükből. Különösen szembetűnő ez egy öt éves autó esetében.
Mint a Los Angeles Times című lap beszámolójából kitűnik, kiszámították, hogy a Toyota Prius nevű hibridjével a hasonló benzines Corolla költségeit nézve öt év alatt mintegy 13 ezer dollárnyi előny jelentkezik az előbbinél, azaz bőven visszajön a vásárlásnál "elvesztett" plusz párezer dollár. A Honda Civic két modelljénél is majdnem nyolcezer dollárral kisebb a költség a hibriddel, s általában a különbség aszerint csökken, milyen drága autóról van szó.
Az amerikaiak által kedvelt nagy fogyasztású autóknál nem olyan jelentős a különbség, de a benzinár elszabadulása esetén az nőhet. S akkor még nem esett szó arról, hogy a hibrid mindenképp tisztább üzemű, nem jelenthet vele problémát a szaporodó és szigorodó légszennyezési vagy üzemanyag-takarékossági normák betartása.