A költségeket elsősorban a megemelkedett olaj- és acélárak nyomták fel. "A 2005-ös megvalósíthatósági tanulmány óta az olajárak több mint megduplázódtak" - közölte a Nabucco konzorcium igazgatója Reinhard Mitschek az APA hírügynökséggel. Következésképpen megemelkedett a többi primer energiahordozó ára, valamint az acél ára is.
Ehhez járul még az acél iránt számos nagyberuházás miatt megnövekedett világpiaci kereslet áremelő hatása is. "Ezek a tényezők áremelő hatást gyakorolnak" - fejtette ki Mitschek úr, a Nabucco konzorcium ülését követően. A gázvezeték kivitelezéséhez kétmillió tonna acélra, 200 ezer csővezeték elemre és 30 kompresszor állomásra lesz szükség.
A Nabucco gázvezeték versenyképességét a megemelkedett kivitelezési költségek nem veszélyeztetik - hangsúlyozta ki Reinhard Mitschek. Ebben a konzorcium tagjai egyetértenek. Az energiahordozók iránti kereslet növekedése a gáz esetében is és a transzport díjak esetében is áremelő tényezőként hat. A beruházás finanszírozása biztosítva van és nem módosult a kivitelezés és az üzembe helyezés ütemterve sem.
A kivitelezési költségek egyharmadát a konzorcium tagjai fedezik - az OMV mellett a magyar Mol, a román Transgaz, a Bulgargaz, a török állami Botas, valamint a konzorcium legújabb tagja a német RWE. Kétharmadrészt intézményes befektetők, az EIB, az EBRD, az Österreichischer Kontrollbank (OeKB), valamint több más kereskedelmi bank finanszírozza a beruházást.
A beruházásról a végső döntést 2009 elején hozzák meg, a kivitelezés 2010-ben veszi kezdetét és előreláthatóan 2013-tól szállít majd gázt a vezeték.
A konzorcium tagjai nem számítanak a kivitelezési költségek további emelkedésére - jelentette ki Reinhard Mitschek. Az acélárak akár még csökkenhetnek is, amint megemelkedik Kína vagy India termelési kapacitása. Az olaj esetében azonban "viszonylag magas árakra" számítanak. Ezek a tényezők azonban a konkurenseket éppen úgy érintik mint a Nabucco konzorciumot.