1p

Méhviaszból készült termékeket gyártó és forgalmazó céget vett a tisztítószereiről ismert Clorox 913 millió dollárért. A Burt's Bees felvásárlásával a Clorox környezetkímélőbbé kíván válni.

A hipógyártó óriás népszerű, nagy hipermarketekben is árusított brandet kíván faragni a felvásárolt vállalkozásból. A folyamat közben a Clorox vezetői szeretnének a kis cégnél alkalmazott szokatlan praktikák közül is ellesni párat, ezek nagy része ugyanis a környezet megkímélésére irányul - írja az International Herald Tribune.

2000 és 2007 között a Burt's Bees éves bevételei 23 millióról 164 millió dollárra emelkedtek, s elemzők szerint ennél még sokkal nagyobb lehetőségek rejlenek a cégben, a fogyasztók ugyanis egyre tudatosabban orientálódnak a környezettudatos vállalatok felé.

Az elmúlt néhány évben több óriáscég is felismerte ezt, s ennek megfelelően több, a környezettudatosságáról és természetességéről ismert társaság esett felvásárlás "áldozatául". A Body Shop például a L'Orealé lett (1,4 milliárd dollárért), a Colgate Palmolive pedig százmillió dollárt adott a természetes fogkrémet és dezodort gyártó Tom's of Maine 84 százalékáért.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!