"Európának már sikerült megvalósítania a közös valutát, az eurót, azonban a 34 légi irányítási szolgáltatás üzemeltetője teljesen eltérő korban él, mellyel évente 12 millió tonna szén-dioxidot vesztegetünk el” - közölte Giovanni Bisignani, a szervezet vezérigazgatója.
A repülés felelős a teljes szén-dioxid-kibocsátás két százalékáért. A légi közlekedés iránti kereslet évi egy százalékos növekedésével 2050-re három százalékra nő az ipar kibocsátása, állapítja meg egy az ENSZ számára készített felmérés. A légitársaságok szerint az egységes, jobb légi irányítás miatt rövidülne az utazási idő, amely során kevesebb üzemanyagot használnának fel a repülőgépek.
"Minden perc, amit a repülési időből megspórolunk, 152 kilogramm szén-dioxidot és 120 dolláros működési költséget takarít meg. Amennyiben minden kereskedelmi járat utazási idejét egy perccel rövidítjük, az ötmillió tonna szén-dioxidot és 3,8 milliárd dollárt jelent” - mondta el a vezérigazgató.
Az Európai Unió létre kívánja hozni az "Egyetlen európai égboltot", de ezt a törekvést nehezítik a tagállamok hatóságai, akik védenék jelenlegi szerepüket, írja az International Herald Tribune.