Sergio Marchionne, az Európai Autóipari Szövetség, egyben a Fiat vezetője szerint a gyártók egységesek a kibocsátás-csökkentési cél fontosságának elismerésében, ha annak teljesítését nehéznek is tekintik. "Sokoldalú megközelítéssel teljesíthető a szén-dioxid-mennyiség kilométerenként 120 grammra történő csökkentése" - közölte.
Az Európai Unió bizottsága a jövő év elejétől az új célt kötelezővé tenné, mivel az autóipar elmaradásban van a nem kötelező érvényű célnak, a kilométerenkénti kibocsátás 2008-ig 140 grammra történő csökkentésének teljesítésében. A jelenlegi kibocsátás átlagban 162 gramm kilométerenként.
Az autóipar részben elhárítja magától a felelősséget azzal, hogy a vásárlók egyre inkább a nagyobb és több benzint fogyasztó járműveket kedvelik. A gyártók adózási kedvezményeket, illetve a bióüzemanyag használatát támogató intézkedéseket sürgetnek a 120 grammos cél elérése érdekében.
Marchionne közölte, hogy az európai járműipari cégek jelentős befektetéseket eszközöltek a szén-dioxid-kibocsátást csökkentő technológiák elterjesztése érdekében: 1995 óta több mint 50 újítást vezettek be, köztük hatékonyabb fogyasztású motorokat, hibridmotorokat, elektromos autókat, hidrogénnel üzemelő motorokat, egyben könnyebb anyagokat használtak fel és javítottak a járművek légellenállási mutatóin.