3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

ISO 9001:2000-es minősítést kapott pénteken a Magyar Posta budaörsi Országos Logisztikai Központja (OLK).

[ajanlo=98][igazitas=left/]A minősítés átadásán Szabó Pál, a Magyar Posta Rt. vezérigazgatója és Rácz Zsolt, a Nemzeti Hírközlési Hatóság alelnöke is a piaci versenyre való felkészülés fontos elemének nevezte a minőség-tanúsítvány megszerzését. Rácz Zsolt hangsúlyozta, hogy a Magyar Postának fel kell készülnie a postai szolgáltatások 2009-es liberalizációjának idejére, hogy képes legyen válaszolni a versenytársak kihívására. "A hatóság úgy értékeli, hogy a posta megkezdte a felkészülést" - mondta az NHH alelnöke. A verseny a postai szolgáltatások területén is a lakossági és üzleti ügyfelek érdekét szolgálja majd, miként a távközlésben is történt - jelentette ki Rácz.

Szabó Pál azt hangsúlyozta, hogy a posta számára alapvető cél a gazdasági növekedés folytatása évről évre. "Még ennél is fontosabb azonban, hogy a társaság megtalálja a továbblépéshez elengedhetetlen kitörési pontokat" - tette hozzá, utalva arra, hogy 2009 után nemcsak díjaival, de szolgáltatásainak minőségével is versenyeznie kell majd a piaci szereplőkkel a postának.

[ajanlo=101][igazitas=left/]A kitörési pontok és a minőség kapcsolatára példaként említette, hogy míg a törvényi szabályozás alapján most az elsőbbségi levelek legalább 85 százalékát kell másnap kézbesítenie a postának, és ezt már a jelenlegi 90 százalék feletti eredményükkel is teljesítik, tovább kell javítaniuk szolgáltatásukat, ahhoz, hogy a piaci versenypiacon elvárt 98 százalékos szintet is elérjék.

A Magyar Posta tájékoztatása szerint az Európai Unió tagországaiban ismert és elismert tanúsítvány garantálja, hogy a logisztikai bázison a levél- és csomagfeldolgozás a legmagasabb szintű minőségi követelményeknek megfelelően folyik.

Az ISO minőségbiztosítási rendszert azért fejlesztették ki, hogy mérhető legyen a vállalatok és vállalkozások teljesítménye, a tanúsítvány jelzi, hogy az érintett cég kiszámítható minőségű, magas színvonalú szolgáltatást nyújt. Az ISO 9001:2000-es tanúsítvány újabb garanciát jelent arra, hogy a társaság a nemzetközi és a hazai előírások betartásával végzi feladatát. Ez is biztosítja, hogy többé nem forduljon elő, ami egy évvel ezelőtt a logisztikai központ átadását követően megtörtént, hogy néhány napon belül levél- és csomaghegyek alakultak ki, leginkább a szervezetlen munkavégzés és a kellő számú és felkészültségű munkaerő hiánya miatt - áll a posta tájékoztatójában. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Helyreállt a rend a posta logisztikai központjában
Még nem éri el az európai szintet a Magyar Posta
Az ISO 9001:2000 és a folyamatközpontúság
Csaknem tízezer cégnek van ISO tanúsítványa
Megbukik-e az ISO 9001-es modell?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!