[ajanlo=98][igazitas=left/]A minősítés átadásán Szabó Pál, a Magyar Posta Rt. vezérigazgatója és Rácz Zsolt, a Nemzeti Hírközlési Hatóság alelnöke is a piaci versenyre való felkészülés fontos elemének nevezte a minőség-tanúsítvány megszerzését. Rácz Zsolt hangsúlyozta, hogy a Magyar Postának fel kell készülnie a postai szolgáltatások 2009-es liberalizációjának idejére, hogy képes legyen válaszolni a versenytársak kihívására. "A hatóság úgy értékeli, hogy a posta megkezdte a felkészülést" - mondta az NHH alelnöke. A verseny a postai szolgáltatások területén is a lakossági és üzleti ügyfelek érdekét szolgálja majd, miként a távközlésben is történt - jelentette ki Rácz.
Szabó Pál azt hangsúlyozta, hogy a posta számára alapvető cél a gazdasági növekedés folytatása évről évre. "Még ennél is fontosabb azonban, hogy a társaság megtalálja a továbblépéshez elengedhetetlen kitörési pontokat" - tette hozzá, utalva arra, hogy 2009 után nemcsak díjaival, de szolgáltatásainak minőségével is versenyeznie kell majd a piaci szereplőkkel a postának.
[ajanlo=101][igazitas=left/]A kitörési pontok és a minőség kapcsolatára példaként említette, hogy míg a törvényi szabályozás alapján most az elsőbbségi levelek legalább 85 százalékát kell másnap kézbesítenie a postának, és ezt már a jelenlegi 90 százalék feletti eredményükkel is teljesítik, tovább kell javítaniuk szolgáltatásukat, ahhoz, hogy a piaci versenypiacon elvárt 98 százalékos szintet is elérjék.
A Magyar Posta tájékoztatása szerint az Európai Unió tagországaiban ismert és elismert tanúsítvány garantálja, hogy a logisztikai bázison a levél- és csomagfeldolgozás a legmagasabb szintű minőségi követelményeknek megfelelően folyik.
Az ISO minőségbiztosítási rendszert azért fejlesztették ki, hogy mérhető legyen a vállalatok és vállalkozások teljesítménye, a tanúsítvány jelzi, hogy az érintett cég kiszámítható minőségű, magas színvonalú szolgáltatást nyújt. Az ISO 9001:2000-es tanúsítvány újabb garanciát jelent arra, hogy a társaság a nemzetközi és a hazai előírások betartásával végzi feladatát. Ez is biztosítja, hogy többé nem forduljon elő, ami egy évvel ezelőtt a logisztikai központ átadását követően megtörtént, hogy néhány napon belül levél- és csomaghegyek alakultak ki, leginkább a szervezetlen munkavégzés és a kellő számú és felkészültségű munkaerő hiánya miatt - áll a posta tájékoztatójában. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Helyreállt a rend a posta logisztikai központjában
Még nem éri el az európai szintet a Magyar Posta
Az ISO 9001:2000 és a folyamatközpontúság
Csaknem tízezer cégnek van ISO tanúsítványa
Megbukik-e az ISO 9001-es modell?
Ellenőrzött minőség a postai küldemény feldolgozás során
ISO 9001:2000-es minősítést kapott pénteken a Magyar Posta budaörsi Országos Logisztikai Központja (OLK).