2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Toyota akár 1,8 millió autót is visszahívhat Európában a gázpedállal kapcsolatos problémák miatt.

A cég tájékoztatása szerint a visszahívás nyolc modellt érint, köztük az Európában legjobban menő Yarist, valamint a Corolla, Aygo, iQ, Auris, Verso, Avensis és RAV4 modelleket, amelyeket 2005. február és 2010. január között gyártottak.   

Az Egyesült Államokban a Toyota néhány hónapon belül már a második visszahívást jelentette be a múlt hét végén, a korábbihoz hasonlóan ugyancsak gázpedállal kapcsolatos probléma miatt: 2,3 millió Toyotát rendelnek vissza, mert a gázpedál beragadhat, és nem megy vissza eredeti állásába, s ugyanezért rendelik vissza a járműveket Európában is.

A japán cég tájékoztatása szerint Európában csak néhány esetről kaptak értesítést, és tudomásuk szerint balesetet nem okozott a gázpedál beragadása.

A vállalat tavaly novemberben jelentette be az 1957-es amerikai piacra lépés óta eltelt időszak legnagyobb visszahívási akcióját Amerikában: a japán gépkocsigyártó 4,2 millió autót rendelt vissza a szervizekbe, mert a gázpedál beakadhat a padlószőnyegbe, és balesetet okozhat. Az amerikai NHTSA közlekedésbiztonsági felügyeletnek eddig 100 olyan esetről van tudomása, amikor valami baj volt a Toyoták gázpedáljával, és emiatt komolyabb balesetek is adódtak már.

A NHTSA múlt év végén közzétett adatai szerint a Toyota hívta vissza a legtöbb hibás autót 2009-ben - 4,92 millió személyautót és kisteherautót-, s ezzel története során első ízben vezeti a hibalistát. A Toyota kilenc komolyabb visszahívást jelentett be 2009-ben.

Számítások szerint a beragadó gázpedálok cseréje legalább 100 millió eurójába fog kerülni a cégnek, de ebben még nem szerepel a munka elvégzésének a költsége, a Toyota hírnevének megtépázásáról és az esetleges piacvesztésről nem is beszélve. A japán kereskedelmi miniszter pénteken igen komolynak nevezte a helyzetet, és a vásárlók bizalmának mielőbbi helyreállítását kérte a vállalattól.

A Toyota Motor Hungary Kft.-nél az MTI-nek pénteken elmondták: később tudnak tájékoztatást adni arról, hogy magyarországi Toyota-tulajdonosokat érint-e a visszahívás.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!