Közleményük szerint a megállapodás célja a hatékony fogyasztói érdekvédelem kialakulásának elősegítése, a fogyasztók tájékoztatáshoz való jogának érvényesülése, illetve az alternatív vitarendezési módszerek elterjedésének elősegítése.
Az együttműködés keretében a FEOSZ az utasok teljes körű tájékoztatása érdekében "Gondtalan utazás a Föld körül" címmel fogyasztóvédelmi kampányt indít.
A utasok fogyasztóvédelmi információért illetve panaszukkal fordulhatnak a FEOSZ tanácsadó irodáihoz is, ahol a fogyasztók telefonon, személyesen, vagy interneten is segítséget kérhetnek. Az utaspanasszal pedig a fogyasztóvédelemben jártas szakemberek foglalkoznak majd.
A FEOSZ honlapján online panaszbejelentő űrlap segíti az utasokat problémájuk megfogalmazásában, amelyet a fogyasztóvédelmi civil szervezet továbbít a MÁV-Start Zrt. központi ügyfélszolgálathoz.
A Vasúti Személyszállító Zrt. vállalta, hogy a hozzá eljuttatott panaszok kivizsgálását haladéktalanul megkezdi. A belföldi utazáshoz fűződő panasz esetében 15 nap, a nemzetközi vonatközlekedéssel kapcsolatos ügyeknél pedig 3 hónapos határidőn belül érdemi választ ad, valamint elektronikus formában tájékoztatást nyújt a megtett intézkedésekről a szövetségnek.
A dokumentum aláírói tájékoztatják az utasokat a békéltető testületi eljárás igénybevételének lehetőségéről a vitás ügyek bíróságon kívüli rendezésének, illetve egyezség létrehozásának érdekében.