Győr és Szeged után Budapesten egy meg nem jelölt Mol kútnál üzemel majd a CNG töltőállomás a Főgáz beruházásában. (A CNG nem azonos az LPG néven használt autógázzal, amelynek elsődleges alapanyaga a kőolaj.)
A CNG járművek a dízelüzemmel összehasonlítva ötödével, a benzinüzemhez képest pedig több mint harmadával kevesebb költséggel üzemelnek egy kilométerre vetítve. A győri kútnál például két éve 249,9 forintért lehet vásárolni kilónként a CNG-t, ami energiatartalom alapján számolva 166 forintos literenkénti benzinárnak felel meg az MGKKE közlése szerint.
Az országban az első biogázból táplált CNG kút Zalaegerszegen, a helyi szennyvíztisztító telepen működik, igaz, jelenleg még nem nyilvános kútként.
Az MGKKE szerint nő az igény a CNG motorral felszerelt járművekre, amelyek károsanyag kibocsátása messze elmarad a hagyományos járművekétől.
Az MGKEE az idén áprilisban alakult. Az akkori közlés szerint az egyesület céljai között szerepel, hogy 3-5 éven belül a CNG üzemű járművek és gáztöltők aránya elérje a járműpark, illetve a kutak számának egy százalékát. Ez 25-30 nyilvános gáztöltőállomást jelentene, amely ellátna mintegy 1.500 gázzal üzemelő autóbuszt, 1.100 nehéz teherjárművet és 10-15 ezer személygépkocsit. Ez a belföldi közlekedés energiafelhasználásának 2 százalékát jelentené.
MTI