"Álságos a zöldeknek az az indoka, amely szerint az üzemben olyan adalékot használnak majd fel a gyártáshoz, amelynek az alkalmazását 2010-től megtiltotta az Európai Unió. Mivel Magyarország is az unió tagja, nyilvánvaló, hogy a tilalom életbe lépésére a listára került anyagot mással fogja kicserélni a gyár - mondta Kálmán András kedden. A Levegő Munkacsoportnak a kamionforgalom növekedésével kapcsolatos aggályával kapcsolatban a polgármester elmondta, a tervekben szerepel a közúti forgalmat csökkentő iparvágány kiépítése is.
A polgármester felháborítónak tartja, hogy "mérlegelés nélkül, hajánál fogva előrángatott indokokkal" igyekeznek akadályt gördíteni a térség gazdasági fejlődése elé. Információja szerint olyan ütemben folyik az építési terület előkészítése, hogy érvényes környezetvédelmi engedély birtokában március végén, április elején megkezdődhetnének a munkálatok. A kezdés most attól függ, hogy mikor kapják meg a jogerős környezetvédelmi engedélyt a beruházók.
A Hankook beruházás környezetvédelmi engedélyével kapcsolatos alapeljárást a benyújtott dokumentáció alapján a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség folytatta le. A felügyelőség február 15.-én hozott határozata még nem emelkedett jogerőre - mondta el a felügyelőség hatósági igazgató-helyettese.
A Levegő Munkacsoport március 10.-én benyújtott fellebbezését a jogszabályban meghatározott időn belül, március 16.-án a másodfokú eljárás lefolytatására az illetékes főhatósághoz továbbították - mondta el Szabó Smid Mária.
A Hankook Dunaújváros északi iparterületén, 56 hektáros területen 500 millió dolláros beruházással, évi 10 millió darab gumiabroncsot előállító üzemet kíván felépíteni. A tervek szerint a gyár 2007-ben kezdi meg a termelést és első lépcsőben 1500, egy további fejlesztés eredményeként pedig 3000 munkahelyet teremt.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke elmondta, hogy a polgármester által elmondottak is alátámasztják a zöld szervezet kifogásainak helyességét. Az elnök értelmezése szerint Kálmán András elismerte, hogy a Hankook gyár olyan adalékot használ majd, amely az EU-ban hamarosan tiltólistára kerül. Ezzel szemben a környezetvédelmi törvény előírja azt, hogy csak a piacon elérhető legjobb technikát szabad alkalmazni - hangoztatta az elnök.
Lukács András megjegyezte, hogy a polgármester a beruházás nyomán fokozódó közúti forgalmat sem cáfolta. A tervekben szereplő iparvágány csak a távlati jövőben épülhet ki, ráadásul erre vonatkozó utalás nincsen a környezetvédelmi hatástanulmányban. Lukács akkor tartaná elfogadhatónak a beruházást, ha állami támogatás nélkül, környezetbarát technológiával, a közúti forgalmat nem terhelve működne a gyár.
MTI / Menedzsment Fórum
Hatóság előtt a Hankook környezetvédelmi engedélyezése
Álságos indokkal próbálja megakadályozni a Levegő Munkacsoport a dél-koreai Hankook Dunaújvárosba tervezett gumiabroncs gyárának környezetvédelmi engedélyezését, állítja a város polgármestere.