A rövidesen a Főpolgármesteri Kabinet elé kerülő előterjesztés szerint egy kivétellel a többi tisztségviselő autója is több mint ötéves, s azok már mintegy 150 ezer kilométert teljesítettek. A hivatal 29 járművéből egyébként hét olyan, mindenki által használt - úgynevezett taxikulcsos rendszerű - autó van, amelyik szintén több mint ötéves.
A javaslat szerint jövőre 50 millió forintot költenének a főpolgármester és a tisztségviselők által használt autók, valamint egy hivatali autó cseréjére. A beszerzendő autók közül a legdrágább jármű egy Toyota Camry Hybrid, amelynek listaára kilencmillió forint.
Alternatívaként szerepel az a javaslat is, hogy - egyedi áron - egy 8,9 millió forintos Volkswagen Passatot is megvásároljanak. A főpolgármester 1999-es évjáratú tartalék Audijának 14,1 millió forint, a 2003-as Audinak pedig 17,3 millió forint volt a listaára.
A fővárosi tisztségviselők által használt autók üzemeltetési és fenntartási költsége többnyire igen magas, az egyik főpolgármester-helyettesi autó esetében ez mintegy 300 forint kilométerenként, a főpolgármester által rendszeresen használt autónál pedig csaknem 270 forint kilométerenként.