A Hydrogen 7 nemcsak a BMW csoport számára mérföldkő a fosszilis energiahordozóktól független kor felé vezető úton, hanem jelzés az autó- és energiaipar számára.
A nemzetközi szalonon a szakmát leginkább az alternatív üzemanyaggal működő autók érdekelték. A Toyota, a vezető hibridautó-gyártó bemutatja a világ első V8-as, 460 lóerős hibrid luxusautóját, a General Motors (GM) prémium márkája, a Saab pedig a BioPower és a hibrid technika újszerű kombinációjával jelentkezett. A GM, a DaimlerChrysler és a BMW által közösen kifejlesztett BioPower Hybrid rendszer működhet tiszta bioalkohollal (E100) vagy tisztán elektromosan is. A Saab BioPower turbómotorja pedig akár bioalkohollal (E100), akár E85-tel (85 százalék bioalkohol, 15 százalék benzin), valamint ezek tetszőleges keverékével működik.
A Renault is beállt a sorba, és bioüzemanyaggal működő autócsalád kifejlesztésén dolgozik. A tervek szerint 2009-ben Európában már a benzinmotoros Renault autók fele működhet benzin és etanol keverékével. Másfelől erre az időpontra a kínálat összes dízelmotorja képes lesz 30 százalékban biodízellel (B30) működni. A Renault-Nissan szövetség emellett már tervezi az alternatív technológiák, a hibrid és elektromos autók, illetve az üzemanyagcellák teljes palettáját. Jövőre már megjelennek a Trafic és a Master kishaszonjárművek B30 biodízellel hajtott verziói, és az E85 bioetanollal üzemelő Mégane is piacra kerül.
A koreai autógyártók - Hyundai, Kia, GM Chevrolet, Ssangyong - minden korábbinál több újdonsággal és tanulmányautóval jelentkeznek. A koreai jelenlét oka, hogy az ázsiai ország sürgősen növelni kívánja európai exportját, mivel a von dollárhoz képesti erősödése miatt az amerikai szállításokon a tervezettnél kevesebb a profit. A koreai márkák egyenként 110 és 208 ezer közti mennyiséget adtak el földrészünkön augusztus végéig - közli a Világgazdaság.