2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bemutatta a BMW a világ első, sorozatgyártásra alkalmas hidrogénhajtású autóját, amely ugyanakkor hagyományos benzinnel is üzemképes. A premiernek otthont adó párizsi Mondial de l’Automobile autókiállítás szombattól két hétig fogadja a látogatókat - írja a Világgazdaság.

A Hydrogen 7 nemcsak a BMW csoport számára mérföldkő a fosszilis energiahordozóktól független kor felé vezető úton, hanem jelzés az autó- és energiaipar számára.

A nemzetközi szalonon a szakmát leginkább az alternatív üzemanyaggal működő autók érdekelték. A Toyota, a vezető hibridautó-gyártó bemutatja a világ első V8-as, 460 lóerős hibrid luxusautóját, a General Motors (GM) prémium márkája, a Saab pedig a BioPower és a hibrid technika újszerű kombinációjával jelentkezett. A GM, a DaimlerChrysler és a BMW által közösen kifejlesztett BioPower Hybrid rendszer működhet tiszta bioalkohollal (E100) vagy tisztán elektromosan is. A Saab BioPower turbómotorja pedig akár bioalkohollal (E100), akár E85-tel (85 százalék bioalkohol, 15 százalék benzin), valamint ezek tetszőleges keverékével működik.

A Renault is beállt a sorba, és bioüzemanyaggal működő autócsalád kifejlesztésén dolgozik. A tervek szerint 2009-ben Európában már a benzinmotoros Renault autók fele működhet benzin és etanol keverékével. Másfelől erre az időpontra a kínálat összes dízelmotorja képes lesz 30 százalékban biodízellel (B30) működni. A Renault-Nissan szövetség emellett már tervezi az alternatív technológiák, a hibrid és elektromos autók, illetve az üzemanyagcellák teljes palettáját. Jövőre már megjelennek a Trafic és a Master kishaszonjárművek B30 biodízellel hajtott verziói, és az E85 bioetanollal üzemelő Mégane is piacra kerül.

A koreai autógyártók - Hyundai, Kia, GM Chevrolet, Ssangyong - minden korábbinál több újdonsággal és tanulmányautóval jelentkeznek. A koreai jelenlét oka, hogy az ázsiai ország sürgősen növelni kívánja európai exportját, mivel a von dollárhoz képesti erősödése miatt az amerikai szállításokon a tervezettnél kevesebb a profit. A koreai márkák egyenként 110 és 208 ezer közti mennyiséget adtak el földrészünkön augusztus végéig - közli a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!