3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A növekvő üzemanyagárak és a globális felmelegedés hatására egyre több vállalat marketingkommunikációja válik zölddé. Azonban minél több vállalat alkalmazza a zöld jelzőt, a fogyasztók annál inkább zavarodnak össze a szó valódi jelentésével kapcsolatban.

Egy felmérés szerint a megkérdezettek 64 százaléka nem tudott zöld márkát megnevezni. Azon megkérdezettek 51 százaléka pedig, akik környezettudatosnak vallották magukat, egyetlen ilyen márkát sem ismert, írja a Brandweek.

Zöld, mint a dollár

Egyre több cég zöldülne. A Shell Oil 30 millió dollárt költött ilyen marketingre júniusban, melyben egy olyan magas minőségű üzemanyagot reklámoz, ami kevésbé károsítja a környezetet. A General Electric is tovább építi

Ecomagination kampányát

, amelyet 2005-ben kezdett meg. A Ford pedig 2010-re 250 ezer olyan autó gyártását ígéri, melyek alternatív, környezetkímélő üzemanyaggal működnének.

A márkaépítés szakértői szerint a vállalatoknak ügyesen kell bánniuk a zöldmarketinggel, mivel a nyilvánosság úgy is vélheti, hogy környezet szennyezőként hamis képet festenek magukról. Ezt támasztja alá Judy Hu, a General Electric a hirdetésekért és márkaépítésért felelős igazgatójának kijelentése: "Zöld, mint a dollár színe. Mindez az üzleti lehetőségekről szól, úgy véljük az Ecomagination termékek és szolgáltatások segítségével növelni tudjuk bevételünket."

Jótékonyan is lehet zöldülni

Néhány hirdető új módját választotta a márkaépítésnek. Az Alcoa, a DaimlerCrysler és az Abtech olyan óriásplakátokon helyezi el logóját, melyek a környezetvédelemre hívják fel a figyelmet. Ez darabonként 5000 dollárba kerül a cégeknek, az összeggel a vállatok hozzásegítik a környezetvédőket üzeneteik eljuttatásához, s megkímélik az adófizetők pénztárcáját, olvasható a Brandweekben.

Kétségtelen, hogy a környezetvédelmet és a manapság egyre nagyobb teret kapó vállalati társadalmi felelősségvállalást számos olyan cég tűzte zászlajára, amely a múltban nem éppen zöld vagy felelős tevékenységéről volt híres (Shell, BAT, McDonalds, GE, gyógyszergyárak). Az utóbbi években ezek a vállalatok azonban - az üzleti etika szakértői szerint is - valóban elindítottak egy folyamatot, s egyre nagyobb összegeket áldoznak egy-egy jó ügy érdekében. A McDonalds külön alapítvány formájában segít a beteg gyermekeken, míg a Shell és a GE a zöldebb jövőért tevékenykedik. A zöld programok kommunikálásával azonban csínján kell bánni, mert a túl hangosan hirdetett "öko" védjegy balul is elsülhet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!