Nem hisz a bióban az európaiak hetede
Az összességében kedvező fogyasztói megítélés ellenére még várat magára a piaci áttörés, ami elsősorban a magas árnak köszönhető. Világszerte - ahogyan Európában is -, a megkérdezettek 40 százaléka azért nem vásárol bio-termékeket, mert túl drágának tartja őket.
További indok, hogy a válaszadó megszokott boltjában nem árulnak ilyen élelmiszereket. Érdekesség, hogy majdnem minden hetedik európai polgár nem hiszi, hogy a bio termékeket olyan természetes körülmények között állítják elő, ahogy azt a termelők állítják.
"A magas ár, továbbá a termékek elérhetősége vagy megkérdőjelezett hitelessége akadályozza a bio élelmiszerek széleskörű rendszeres vásárlását" - állapítja meg Nevihostényi Éva, az ACNielsen piackutató vállalat marketing igazgatója. Hozzátette: "Ugyanakkor fontosak a regionális különbségek, hiszen amíg a többi földrészen inkább a bio élelmiszerek elérhetősége jelent problémát, addig Európában és Észak-Amerikában a modern bolthálózatokban jobban hozzájutnak az egészségre kedvezően ható árucikkekhez, és korlátozó tényezőt inkább az ár jelent. Az európai termelők a bio szegmensben kedvezőbb áron kínált termékekkel és a fogyasztók meggyőzése révén növelhetik értékesítésüket."
Menedzsment Fórum