2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hiába próbáltak előnyt kovácsolni a Toyota problémáiból az amerikai konkurensek, most ők is bajba kerültek: Chevrolet és Pontiac modelleket kellett visszahívni.

A General Motors amerikai autógyár 1,3 millió autóját hívja vissza a szervókormány meghibásodási lehetőségének megelőzésére. A GM - amely a legnagyobb amerikai autógyártó - az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban forgalmazott Chevrolet és Pontiac modelleket, kompakt osztályú kocsikat rendel vissza javításra.

A visszahívás 2005 és 2010 között gyártott Chevrolet Cobaltokat, 2007 és 2010 között előállított Pontiac G5-ösöket, továbbá a 2005-2006-os Pontiac Pursuit és G4-es modelleket érinti.

A gyár közölte: a járművek meghibásodás esetén is biztonságosak maradnak, a szervórásegítés nem szűnik meg, csak 24 kilométeres óránkénti sebesség alatt nehezebbé válhat a kormányzás.

Alan Adler, a GM szóvivője nem tudta pontosan megmondani, mennyi időt vesz igénybe az esetleg meghibásodó szervómotorok helyett újak beszerzése a gyártó JTEKT vállalattól, a cég értesíteni fogja a tulajdonosokat. A szóvivő hangsúlyozta: a meghibásodás ritka, és a kocsi nem válik irányíthatatlanná, de meglepetést okozhat a kormány felkeményedése.

Az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet januárban kezdte kivizsgálni az ügyet, miután 1100 panasz érkezett arról, hogy a szóban forgó modelleknél leállt a szervórásegítés. A hiba miatt 14 baleset történt, egy ember megsérült.

A GM először a régebbi modelleket javítja ki, ugyanis a probléma többnyire 32-48 ezer kilométer megtétele után jelentkezhet. Ugyancsak ki kell cserélni a márkakereskedésekben több ezer vadonatúj kocsin a meghibásodásra hajlamos szervómotort.

Az Egyesült Államokban az utóbbi hetekben kiemelt figyelmet kapott a személyautók biztonsága, miután a megbízható járműiről híres Toyota több millió kocsit hívott vissza egyebek mellett a járművek nem szándékos gyorsulása miatt. A japán gyártó világszerte 8,5 millió autót rendelt vissza a laza szőnyeg alá beakadó, valamint önmagától beragadó gázpedálok és több hibrid modellnél tapasztalt fékszoftver gondjai miatt. A Toyota több vezetője - köztük elnöke - részt vett a kongresszusban tartott meghallgatásokon.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!