Az easyJet szerint a technológia az alacsony kibocsátású gépek gyártására már létezik, jelenleg tárgyalnak a megvalósításról az Airbusszal és a Boeinggel.
Ha minden a fapados tervei alakul, az easyJet öt évvel előbbre járhat az ACARE repülési hatóság célkitűzésénél, amely 2020-ra irányoz elő 50 százalékos csökkentést a gépek szén-dioxid-kibocsátásában.
Az easyJet szerint a szén-dioxid-kibocsátást mintegy 25 százalékkal mérsékli a nyílt rotorú motor - ebből kettő lenne a gépen -, amelyet a gépfarok fölé kell helyezni. 15 százalék a könnyebb géptesttel takarítható meg, míg további tíz százalékot a légi irányítás javítása.
A keskeny testű gép ugyanakkor zajkeltés tekintetében 25 százalékkal maradna el a hagyományos gépektől, míg nitrogénoxid-kibocsátása 75 százalékkal lenne alacsonyabb.