Az ország legutóbbi statisztikái szerint a flex-fuel-lal, vagyis az etanol és benzin keverékével üzemelő gépkocsik tavaly már a piac 53,6 százalékát uralták.
[ajanlo=1321][igazitas=right/]Brazília 25 éve állít elő cukornádból etanolt. Az alternatív üzemmód bevezetésével az ország - a hetvenes évek nagy olajválsága után - leginkább a Közel-Keletről érkező olajtól való függését igyekezett ellensúlyozni. A kilencvenes években jelentősen csökkent az olaj és növekedett a cukor ára, ennek következtében az etanol is veszített népszerűségéből. Ráadásul az állami olajvállalat, a Petrobras újabb lelőhelyekre bukkant, a növekvő kitermelésnek köszönhetően kevesebb olajat kellett külföldről importálni.
2003-ban egy új gyártási technológia bevezetése, illetve a kormány adócsökkentései nyomán egyre többen tankoltak újra etanolt kocsijukba, 2004-ben a brazil piac 17 százalékát etanolos járművek tették ki.
Ugyan 25 éves etanol-felhasználási múlttal hazánk nem dicsekedhet, a tartósan jelentős gabonafelesleg miatt az ország igen alkalmas bioüzemanyag-termelésre. Korábban a Győri Szeszgyár és Finomító Rt. vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy a magyar árutőzsde lehetne az első Európában, ahol üzemanyagként használható alkohol jelenik meg. A vérmes remények ellenére Magyarország jelenleg jelentősen le van maradva a bioüzemanyagra vonatkozó direktívák teljesítésében. Kérdéses, hogyan oldható meg 2010-re, hogy a teljes üzemanyag-fogyasztáson belül a növényi alapú összetevők aránya elérje az 5,75 százalékot.
Menedzsment Fórum / MTI
Kelendőbb az alkohol-üzemanyagú autó Brazíliában
A brazil autógyártók több alkohol-üzemanyagú gépkocsit adtak el 2005-ben, mint hagyományos, benzinnel működő járművet.